Cultural dimension in ELT textbooks for young learners: form 4
Gabrielė, Rutkauskaitė |
Kultūrinis sąmoningumas yra priskiriamas vienam iš kalbos mokymo ir mokymosi įgūdžių. Jauniems mokiniams ypač svarbu pristatyti tai kaip vieną iš svarbių dalių mokymosi procese. Šis bakalauro darbas tiria kaip kultūra yra integruota anglų kalbos vadovėliuose, norit nuspręsti, ar vadovėliai yra veiksminga priemonė ir padeda vaikams tobulinti tarpkultūrines komunikacines kompetencijas ir tobulina jų kultūrinį sąmoningumą. Bakaluro darbe yra anlizuojamos su kultūra susijusios užduotys ir tekstai, norint sužinoti kokiame kontekste jie yra pateikti, taip pat darbe yra lyginama Lietuvos kultūra su užsienio kultūra. Atlikti šiam tyrimui buvo pasirinktos 4 knygos : Early School English, Early School English Yummy English, Family and Friends ir i Wonder. Knygos, kurios yra parašytos lietuvių autorių, dažniausiai kultūrą sugretina su užsienio kutūra, taip išryškinant kultūrinius skirtumus. Užsienio autoriai visą dėmesį skiria užsienio kultūrai. Šis darbas yra suskirstytas į 6 dalis. Po pirmos, įvado dalies, antroje dalyje yra pristatomos teorinės idėjos, apibūdinančios kultūrą ir jos svarbą mokantis kalbos. Trečioje dalyje yra pateiktos kritikų : Penny Mckay and Jaremy Harmerio mintys, kurios apibūnina jaunuosius mokinius. Ketvirtoje dalyje yra aprašomi anglų kalbos mokymosi tikslai ir rezultatai Lietuvos pradinės mokyklose. Penktoje dalyje yra analizuojamos keturios knygos skirtos ketvirtai klasei, norint sužinoti kaip kutūrinis sąmoningumas yra pateiktas kiekvienoje iš jų. Šeštoji dalis yra apibendrinimas. Kurioje išsiaiškinama, kad kultūrinis sąmoningumas knygose yra pristatomas skirtingai.
Cultural awareness is considered as one of the language learning and teaching skills. For young learners, it is important to represent it as a part of language learning. The thesis examines the representation of culture in ELT textbooks in order to decide whether the textbook is an appropriate tool for the development of intercultural communicative competences and cultural awareness. The thesis also examines culture-related tasks and texts in order to ascertain in what context they are used. One of the aims is to compare the native and foreign cultures. Four different books have been selected for the analysis: Early School English, Early School English Yummy English, Family and Friends, and i Wonder. Books written by native authors usually present culture in juxtaposition in order to see differences, and in the books written by foreign authors, the focus remains on foreign culture. This BA thesis is divided into 6 sections with a summary and a list of references. After the first section, the introduction, section 2 explains theoretical ideas on culture. Section 3 analyses theoretical ideas on young learners, developed by Penny McKay and Jeremy Harmer. Section 4 describes the aims and outcomes of English as foreign language teaching and learning in Lithuania primary schools. Section 5 analyses four different books for young learners, in order to know how cultural awareness is integrated into each book. Section 6 is the conclusion of the paper. It finds that cultural awareness is integrated into textbooks on different levels.
