The impact of corporate social responsibility initiatives on brand perception
Šimkūnaitė, Neda |
Nuo to laiko, kai buvo suformuotas Įmonių Socialinės Atsakomybės (ĮSA) iniciatyvų konceptas, jis nuolatos kito bei buvo tobulinamas. Vis dėlto, iki pat šiol nėra suformuotas aiškus ir visuotinai priimtinas šios sąvokos apibrėžimas. Toks apibrėžties trūkumas tebėra didelė kliūtis įmonėms, bandančioms pritaikyti ĮSA praktikas savo verslo strategijose. Todėl pagrindinis šio baigiamojo magistro darbo tikslas – remiantis mokslinių šaltinių analize bei empiriniu tyrimu nustatyti Įmonių Socialinės Atsakomybės iniciatyvių daromą įtaką prekių ženklo suvokimui. Siekiant išsikelto tikslo yra atliekamas empirinis tyrimas taikant mišrius metodus. Tyrimo dizainą sudaro mokslinės literatūros apžvalga, analizė ir sintezė. Empiriniai duomenys renkami taikant mišrųjį metodą, derinant kokybinius ir kiekybinius duomenis. Galiausiai surinkti duomenys yra analizuojami taikant turinio bei temines analizes, bei atliekant bendrą duomenų trianguliacija. Šis tyrimas patvirtina suformuotus tiriamuosius teiginius atskleidžiant, kad ĮSA iniciatyvos daro teigiamą poveikį vartotojų pasitikėjimui, prekių ženklo reputacijai, patikimumui ir bendram prekių ženklo įvaizdžiui. Tačiau šie tiriamieji teiginiai pasitvirtina tik tuomet, kai šiems išvardintiems elementams tarpininkauja skaidrumas, autentiškumas, ĮSA pastangų nuoseklumas bei suderinamumas su bendrosiomis verslo veiklomis.
Corporate Social Responsibility initiatives have significantly evolved through the years since it was first established as a concept. However, lack of a clear and universally agreed upon definition remains a big hurdle when it comes to businesses trying to implement CSR practices into their business strategies. Therefore, the primary aim of this master’s thesis is based on theoretical and empirical analysis to determine the impact Corporate Social Responsibility initiatives have on perception of a brand. To achieve set goals empirical study is conducted by employing mixed-method approach. Research design consists of academic literature review, analysis and synthesis. Empirical data collection is done by using mixed-method approach by combining both qualitative and quantitative methods. Finally, gathered data is analysed via content, thematic analysis and general data triangulation. This thesis confirms proposed research statements by revealing that CSR initiatives do have a positive impact on consumer trust, brand reputation, credibility and overall brand image. However, this being true only when these aspects are being mediated by transparency, authenticity, compatibility with business actions and consistency in brand’s CSR efforts.