Vidinės komunikacijos tobulinimas nuotolinio darbo sąlygomis UAB „Festo“ pavyzdžiu
Čėsnaitė, Neringa |
Nuotolinis darbas per pastaruosius kelis dešimtmečius sparčiai paplito tarp organizacijų, jį dar labiau paskatino COVID-19 pandemija, kai dėl iškilusios grėsmės sveikatai, įmonės buvo priverstos pereiti prie nuotolinio darbo. Kadangi vidinė komunikacija organizacijoje atlieka labai svarbų vaidmenį, ypač būnant fiziškai nutolus vieniems nuo kitų, šiame darbe sprendžiama tyrimo problema - kaip patobulinti vidinę komunikaciją, nuotolinio darbo sąlygomis, tyrimo objektas - vidinė komunikacija nuotolinio darbo sąlygomis. Šio tyrimo tikslas - išanalizavus vidinės komunikacijos situaciją UAB „Festo“, pateikti vadybinius sprendimus ir jų įgyvendinimo planą. Teorinėje darbo dalyje analizuojama literatūroje pateikiama organizacijų vidinės komunikacijos samprata, klasifikavimas, vadovo vaidmuo vidinei komunikacijai, vidinės komunikacijos efektyvumas ir vidinės komunikacijos valdymas krizės metu. Taip pat, pateikiama nuotolinio darbo samprata, klasifikavimas, privalumai ir trūkumai, bei aptariamas nuotolinis komunikavimas ir nuotolinės komunikacijos kanalai. Vidinės komunikacijos situacijos analizei UAB „Festo“ atlikti buvo naudojami struktūrizuotų intervių ir struktūrizuotos anketinės apklausos tyrimo metodai. Tyrimo rezultatai patvirtina, kad dauguma darbuotojų yra patenkinti esama vidine komunikacija, dirbant nuotoliniu būdu, tačiau aptinkama vidinės komunikacijos probleminių vietų, kurios gali trukdyti efektyviam nuotoliniam bendradarbiavimui. Taisytinoms sritims spręsti, patekiami tobulinimo sprendimai ir jų įgyvendinimo planas. Tyrimo išvados rodo, kad siekiant tobulinti vidinę komunikaciją nuotolinio darbo sąlygomis, reikalinga įtraukti vidinę komunikaciją į organizacijos tikslus, atliepti darbuotojų lūkesčius dėl komunikavimo reguliarumo ir komunikavimo kanalų parinkimo, įdiegti efektyvumo matavimo sistemą, grįstą reguliariu darbuotojų grįžtamuoju ryšiu, įtraukti kultūros ir pokyčių temas į komunikaciją, organizuoti reguliarius tiesioginius susitikimus „akis į akį“ ir ne su darbu susijusius pokalbius tarpusavio santykių palaikymui, spręsti komunikavimo įrankių naudojimo problemas, bei supažindinti darbuotojus su video komunikacijos nauda nuotoliniam bendradarbiavimui.
Remote work has spread rapidly among organizations over the past few decades, fueled by the COVID-19 pandemic, which has forced companies to switch to remote work due to health threats. As internal communication plays a very important role in the organization, especially when being physically distant from each other, this work addresses the research problem - how to improve internal communication in remote work conditions, the object of research - internal communication in remote work. The purpose of this research is to present management decisions and their implementation plan after analyzing the internal communication situation in Festo Lithuania. In the theoretical part the concept of internal communication, classification, the role of the manager in internal communication, the effectiveness of internal communication and the management of internal communication during the crisis is analyzed. Also, the concept, classification, advantages and disadvantages of remote work as well as remote communication and remote communication channels are discussed. For the analysis of the internal communication situation at Festo Lithuania, the research methods of structured interviews and structured questionnaires were used. The results of the study confirm that the majority of employees are satisfied with the existing internal communication when working remotely, but problem areas are identified that may hinder effective remote collaboration. To address areas for improvement, solutions and a plan for their implementation is presented. The findings of the study show that in order to improve internal communication in remote work conditions, it is necessary to include internal communication in the organization's targets, meet employees' expectations regarding communication regularity and choice of communication channels, implement efficiency measurement system based on regular employee feedback, include culture and change topics in communication, organize regular face-to-face meetings and non-work-related conversations to maintain relationships, solve problems of using communication tools and acquaint employees with the benefits of video communication for remote collaboration.