Matematikos ir anglų kalbos žodyno mokymasis taikant integruotą dalyko ir užsienio kalbos mokymo metodiką pradiniame ugdyme
Mileškaitė, Lorena |
Tyrimo aktualumas. Naujausi tyrimai rodo, kad žodyno mokymasis pradiniame ugdyme, kai formuojasi pagrindiniai kalbiniai ir loginiai gebėjimai, yra itin svarbūs (Lai, 2024; Sari, Rachmajanti, ir Anugerahwati, 2024). Mokiniams sunku mokytis ir suprasti matematikos ir anglų kalbos žodyną, o sunkumai dažniausiai kyla dėl per menko žodyno naudojimo kontekste. Atsižvelgiant į kylančius iššūkius mokantis matematikos ir anglų kalbos žodyno, vis dažniau siūloma taikyti integruoto dalyko ir užsienio kalbos mokymo metodiką, kuri leidžia vienu metu plėtoti ir dalykinį turinį, ir kalbinius gebėjimus (Coyle, Hood, & Marsh, 2010; Mehisto, 2012). Tyrimo problema. Daugelis pradinio ugdymo mokinių susiduria su matematikos žodyno ir anglų kalbos žodyno mokymosi sunkumais. Dėl šios priežasties mokiniams sunku suprasti, atlikti užduotis teisingai ir patirti mokymosi sėkmę. Darbo objektas. Matematikos ir anglų kalbos žodyno mokymasis naudojant IDUKM metodiką. Darbo tikslas. Išsiaiškinti IDUKM metodikos taikymo naudą mokantis anglų kalbos ir matematikos žodyną pradinėse klasėse. Tyrimo metodai: Mokslinės literatūros analizė, veiklos tyrimas. Tyrimo rezultatai (išvados): • Mokiniams iššūkiai mokantis matematikos ir anglų kalbos žodyno dažniausiai kyla dėl per menko žodyno naudojimo kontekste. • IDUKM metodikos taikymas mokant ir plėtojant žodyną yra efektyvus. Šios metodikos taikymas mokiniams leidžia natūraliai įsisavinti žodžius, sąvokas, terminus per kontekstą ir praktinį pritaikymą. • IDUKM metodika yra veiksminga, siekiant išvengti matematikos ir anglų kalbos žodyno mokymosi sunkumų. Beveik visi mokiniai buvo susidomėję ir aktyvūs, taip pat daugelis įžvelgė didelę naudą tokioje metodikoje.
Research relevance. The newest researches show that vocabulary learning in primary education, when the main speech and logical thinking skills abilities are developing, is very important (Lai, 2024; Sari, Rachmajanti, ir Anugerahwati, 2024). Students often struggle with learning math and English vocabulary, primarily due to insufficient use of vocabulary in context. Given the growing challenges in mastering both math and English vocabulary, there is an increasing recommendation to implement CLIL (Content and Language Integrated Learning). This approach helps integrate subject learning with language development simultaneously (Coyle, Hood, & Marsh, 2010; Mehisto, 2012). Research problem. Many primary education students face math and English vocabulary learning difficulties. Due to this, students struggle to understand and complete tasks correctly and also feel the success of learning. Research object. Mathematics and English vocabulary learning using content and language integrated learning approach. The aim of the research. To find out the benefits of applying content and language integrated learning approach when learning English language and mathematics vocabulary in primary education. Research methods: Analysis of scientific literature, action research Research Results (Conclusions): • Most often, the challenges that students encounter while learning mathematics and English language vocabulary arise from the lack of contextual vocabulary use. • CLIL methodology is effective when used to learn and expand vocabulary. The use of this methodology allows students to naturally take in words, concepts, and terms through context and practical application. • CLIL methodology is effective, when attempting to avoid difficulties in learning mathematics and English language vocabulary. Almost all students were engaged and active. Additionally, many observed this methodology as greatly beneficial.