Integrating elements of Scandinavian folklore into the composition of the Folktronica genre
Tadijošaitytė, Jurgita |
Šiame bakalauro darbe sujungiamos dvi skirtingos muzikinės kultūros: liaudies muzika ir elektroninė muzika. Viena, turinti šimtmečių istoriją, ir kita, kuri yra vienas iš mūsų, kaip civilizacijos, vienas iš technologinių pasiekimų. Folktronikos žanras, kaip terminas, apibūdinantis liaudies ir elektroninės muzikos elementų sankirtą muzikoje, atsiradęs XX a. aštuntajame dešimtmetyje, yra nepakankamai ištyrinėtas, o dauguma esamų folktronikos žanro garso takelių atitinka šį žanro apibūdinimą, tačiau rečiau sąmoningai sukuriamas kaip folktronikos žanras. Šio tyrimo praktine dalimi siekiama papildyti esamus Folktronikos žanro tyrimus, integruojant skandinavų folkloro elementus į folktronikos žanro kompoziciją. Teorinėje disertacijos dalyje aptariami pritaikyti kūrybiniai sprendimai Folktronikos garso kompozicijoje, analizuojama tradicinių Skandinavijos instrumentų ir Kulning vokalinės technikos kilmė be paskirtis skandinavų liaudies muzikoje.
This bachelor thesis combines two different musical cultures: folk music and electronic music. One with a centuries-old history, the other being one of our technological achievements as a civilisation. A folktronica genre, as a term to describe the intersection of folk and electronic elements in music that emerged in the 1980s, has not been thoroughly researched, and most of the existing folktronica genre soundtracks fit into this genre description rather than being intentionally created as a folktronica genre. The practical part of this dissertation research aims to add to the existing field by integrating Scandinavian folklore elements into the composition of the folktronica genre, intentionally using traditional Scandinavian musical instruments. The theoretical part of the thesis explains the creative solutions used in the folktronica genre and explores the origins of the instruments and vocal technique kulning and their purpose in Scandinavian folk music.