Meno festivalių įtaka visuomenės šiuolaikinių scenos menų suvokimui: „ConTempo“ festivalio atvejis
Lansbergaitė, Saulė |
Šis baigiamasis bakalauro darbas tiria meno festivalius ir jų įtaką visuomenės supratimui. Darbo tikslas yra išanalizuoti šio darbo objektą – tarptautinį šiuolaikinių scenos menų festivalį „ConTempo“ – ir jo daromą poveikį žmonių šiuolaikinio meno supratimui. Bakalaurą sudaro santraukos lietuvių ir anglų kalbomis, įvadas, trys kertinės dalys ir išvados. Pirma darbo dalis yra grįsta moksliniais ir literatūriniai šaltiniais. Aprašoma (meno) festivalio kilmė, koncepcijos, ypatybės ir, kokią naudą neša tokių kultūrinių renginių apraiška vietovėms, žmonėms ir kūrybinių industrijų laukui. Paaiškinama šiuolaikinis sąvoką bei, kuo tai skiriasi nuo klasikinių meno formų. Festivalio sąveika su žiūrovu – tai antrosios dalies struktūra, kurioje festivalio publika tapatinama su senovės graikų Theoroi. Tekste dėmesys atkreiptas į žmogaus tiesioginį dalyvavimą spektakliuose, ugdymą, edukacinį pagrindą festivaliuose ir kultūriniuose renginiuose. Įvardinamos stipriosios ir silpnosios šių laikų kultūros edukacijos pusės Lietuvoje. Trečioje darbo dalyje yra aptariami empirinio tyrimo rezultatai, kuriais buvo siekta įvertinti žmonių suvokimo apie šiuolaikinius scenos menus pokytį. Tam buvo atliktas kokybinis tyrimas – pusiau struktūrizuotas interviu su renginio organizatoriumi, kurio dėka buvo įvertintas festivalio „ConTempo“ indelis į vietos publiką ir einamųjų siekių išgryninimas. Kita tyrimo metodika buvo pasirinkta kiekybiniu pagrindu – apklausa, skirta žiūrovams, siekiant pamatuoti įvykusį penkerių metų supratimo apie šiuolaikinius scenos menus pokytį. Bendro tyrimo analizės rezultatai parodė, kad visuomenės suvokimo apie šiuolaikinius scenos menus pokytis yra pastebimas. Žmonės tapo drąsesni ir atviresni, o šiuolaikiniai scenos menai verčia reflektuoti ir tapatintis su spektaklyje vaizduojamomis tematikomis. Rašto darbo pabaigoje yra pateikiamos išvados, literatūros sąrašas, šaltiniai bei priedai, kuriuose galima rasti intervanto sutikimą, interviu transkripciją ir kiekybinio tyrimo klausimų pateiktis.
The focus of this bachelor thesis is “The impact of art festivals on public perception of contemporary performing arts: based on “ConTempo” festival”. This final bachelor thesis explores art festivals and the impact on the public perception. The aim of the thesis is to examine the subject of this study - the international festival of contemporary performing arts “ConTempo” - and its impact on people's understanding of contemporary art. The thesis consists of an abstract in Lithuanian and English languages, an introduction, three key sections and conclusions. The first part of the thesis is based on scientific and literary sources. It describes the origins, concepts, characteristics of the (art) festival and the benefits that the manifestation of such cultural events brings to places, people and the field of creative industries. It explains the concept of “contemporary” art and how this differs from classical art forms. The interaction of the festival with the audience is the structure of the second part, which identifies the audience of the festival with the ancient Greek Theoroi. The text focuses on the direct participation of the human being in the performances, the educational basis of festivals and cultural events. It identifies the strengths and the weaknesses of contemporary cultural education in Lithuania. The third part of the thesis discusses the results of the empirical research, which aimed to assess the change in people's perception of contemporary performing arts. For this purpose, a qualitative study was conducted - a semi-structured interview with the producer of the event. It helped to assess the contribution of the “ConTempo” festival to the local audience and to clarify the current aspirations. An additional research methodology was chosen on a quantitative basis - a survey aimed at the audience to measure the change in perception of contemporary performing arts over a five-year period. The results of the overall analysis of the survey proved to be valid and a change in the public perception of the contemporary performing arts was observed. People have become more courageous and open-minded, contemporary performing arts make people reflect and identify with the ideas depicted in the performances. The thesis closes with the conclusions, the list of references, sources and appendices, which include the interviewee's consent, the transcription of the interview and the quantitative research questions.