Marketingo su papildyta realybe poveikis vartotojų elgsenai grožio sektoriuje
Maleckaitė, Gabija |
Tyrimo problema. Papildytos realybės technologijų tyrimai mokslinėje literatūroje dažniausiai yra bendro pobūdžio ir orientuoti į marketingo pritaikomumą, tačiau Lietuvoje grožio sektoriuje lieka nauji ir mažai nagrinėjami. Dėl to formuojasi poreikis išanalizuoti, kaip papildyta realybė taikoma grožio sektoriuje, kokias galimybes ji suteikia ir kaip veikia vartotojų elgseną. Tyrimo klausimas. Kaip marketingas su papildyta realybe paveikia vartotojų elgseną grožio sektoriuje? Tyrimo objektas – papildytos realybės marketingo poveikis vartotojų elgsenai grožio sektoriuje. Tyrimo tikslas – remiantis atlikta marketingo su papildyta realybe teorine analize ir parengta tyrimo metodologija, empiriniu lygmeniu išanalizuoti papildytos realybės marketingo poveikį vartotojų elgsenai. Tyrimo metodologija. Buvo atlikta mokslinės literatūros analizė, kokybinis tyrimas (ekspertų interviu) ir kiekybinis tyrimas (anketinė apklausa). Rezultatai. Nustatyta, kad papildytos realybės technologija grožio sektoriuje efektyviai gerina vartotojų patirtį ir padidina prekių ženklų efektyvumą, tačiau jos maksimalus potencialas dar nėra visiškai išnaudotas. Išvados. Pagrindinės marketingo su papildyta realybe technologijos sprendimų spragos yra apimančios šios technologijos funkcionalumą, prieinamumą bei efektyvų panaudojimą. Įrodyta, kad grožio sektoriuje ši technologija yra potencialus ir perspektyvus įrankis, skatinantis vartotojų suasmenintą patirtį per sprendimų panaudojimą bei įtraukimą. Papildytos realybės projektų sėkmė priklauso nuo realaus ir pagrįsto jų įgyvendinimo bei technologijos įtakos sankirtų su poveikio sritimis, rinkinio. Nustatyta, kad papildytos realybės technologija nėra žinoma Lietuvoje grožio sektoriaus rinkoje. Visgi, įrodyta, kad papildyta realybė stimuliuodama emocines, kognityvines (pažintines) ir elgesio reakcijas teigiama paveikia vartotojo patirties aspektus, skatinančius įsitraukimą ir sprendimų priėmimą, todėl prekių ženklai turėtų orientuotis į inovatyvių ir įsimintinų sprendimų, atliepiančių vartotojo poreikius ir lūkesčius, diegimą bei efektyvų jų panaudojimą. Šis darbas yra tiriamasis magistro baigiamasis darbas.
Research problem. Research on augmented reality technologies in the scientific literature is mostly general and focused on marketing applicability, but in Lithuania the beauty sector remains new and little studied. As a result, there is a need to analyze how augmented reality is applied in the beauty sector, what opportunities it provides and how it affects consumer behavior. Research question (s): How does marketing with augmented reality influence consumer behavior in the beauty sector? Research object – the impact of augmented reality marketing on consumer behavior in the beauty sector. Research aim – based on the theoretical analysis of augmented reality marketing conducted and the developed research methodology, the aim is to empirically analyze the impact of augmented reality marketing on consumer behavior. Methodology. An analysis of scientific literature, a qualitative study (expert interviews) and a quantitative study (questionnaire) were conducted. Results. Augmented reality technology in the beauty sector is effectively improving the consumer experience and increasing brand effectiveness, but its maximum potential has not yet been fully exploited. Conclusions. The main gaps in marketing solutions with augmented reality technology include the functionality, accessibility and effective use of this technology. It has been proven that this technology is a potential and promising tool in the beauty sector, promoting a personalized experience for consumers through the use and involvement of solutions. The success of augmented reality projects depends on their real and justified implementation and a set of intersections of the influence of technology with the areas of impact. It has been established that augmented reality technology is not known in Lithuania in the beauty sector market. However, it has been proven that augmented reality, by stimulating emotional, cognitive and behavioral reactions, positively affects aspects of the user experience, promoting engagement and decision-making, therefore brands should focus on the implementation and effective use of innovative and memorable solutions that meet consumer needs and expectations. This work is a research-based master's thesis.