Dėmesio sutelkimo stiprinimas taikant mąstymo žaidimus
Visockienė, Sandra |
Šiame technologijų, informacijos gausos ir skubančiame pasaulyje, atsiranda vis daugiau dėmesio sutelkimo problemų. Kad nuo to apsisaugotume būtina turėti stiprius kognityvinius įgūdžius, kuriuos reikia lavinti nuo ankstyvojo amžiaus. Stebint ikimokyklinio ugdymo x grupės vaikus buvo pastebėta, kad jiems sunku sutelkti dėmesį į vykdomas veiklas, ryto rato metu, muzikos pamokoje ar tiesiog žaidžiant pasirinktus žaidimus. Šio darbo teorinėje dalyje buvo pateikta dėmesio sąvoka, apžvelgtos dėmesio stokos priežastys, aptarta mąstymo žaidimų nauda ugdomojoje veikloje. Žaisdami mokiniai mąstyti skatinančius žaidimus lavina kognityvinius įgūdžius, kas turi labai didelę įtaką ateityje. Silpnai išlavinti įgūdžiai gali tapti blogo mokymosi priežastimi. Siekiant stiprinti dėmesio sutelkimą buvo vykdomas tyrimas, kurio metu buvo žaidžiami mąstymą skatinantys žaidimai ir stebima žaidimų nauda dėmesio sutelkimo stiprinimui. Tyrimas buvo atliekamas ikimokyklinio ugdymo įstaigoje. Tyrimo objektas - dėmesio sutelkimo ugdymas. Informacija buvo fiksuojama stebėjimo protokoluose ir refleksijų užrašuose. Atliekant tyrimą buvo žaidžiami mąstymą skatinantys žaidimai, stebima jų nauda ryto rato, muzikos ir žaidimų veiklose. Tyrimo metu įvertinus mąstymo žaidimų naudą, kaip vaikų dėmesio sutelkimo stiprinimą, matome, kad pokytis yra ir mąstyti skatinantys žaidimai, nors ir nežymiai, bet padėjo mokinių dėmesio sutelkimo stiprinimui.
In this fast-paced world of technologies and mass information it is more and more common to face the problems of focus. To prevent this, it is essential to have strong cognitive skills that has to be developed from the early age. Observing the kids of the pre-school group x, it was noticed that it is difficult for them to focus on the activities during the morning round, music lesson or simply playing some games. The concept of attention, the review of the reasons for the lack of focus and the benefits of thinking games in educational activities are presented in theoretical part of this study. While playing thinking games, kids are developing the cognitive skills, which has a huge impact in the future. Poorly developed skills can become the cause of a poor learning. In order to increase the skills of focus, the study was conducted where the thinking games were played and the benefits of such games to increase the level of focus were observed. The study was conducted in a preschool. The object of the research - the development of focus skills. The information was recorded in the observation protocols and reflection notes. During the study some thinking games were played and the benefits of it during the morning round, music lessons and gaming activities were observed. After evaluating the benefits of thinking games in order to improve the skills of focus/concentration, the slight change is visible.