Asmens prekės ženklo monetizavimas ir jo komunikacijos įtaka produkto ir paslaugos prekės ženklui: Mark Manson ir Tony Robbins atvejų palyginamoji analizė
Muraškinas, Lukas |
Mediatizuotame sociume asmens prekės ženklas yra kaip reiškinys, kuris pastebimas skaitmeninėje ir viešojoje erdvėje. Šiame bakalauro darbe yra analizuojama asmeninio prekės ženklo monetizavimo tema ir komunikacijos įtaka produkto ir paslaugos prekės ženklui. Aptariamos pagrindinės sąvokos aktualios šiai temai. Šio darbo tyrimo objektas – asmeninio prekės ženklo monetizavimas ir jo komunikacijos įtaka produkto/paslaugos prekės ženklui. Darbo tikslas – palyginti asmenių prekės ženklų Mark Manson ir Tony Robbins komunikaciją bei paaiškinti kuo skiriasi šių asmens prekės ženklų monetizavimo procesas. Išsamiam darbo objekto tyrimui buvo pasirinktas kiekybinės turinio analizės metodas, kuris sudaro sąlygas išsamiau palyginti ir išsiaiškinti pagrindinius komunikacijos ir monetizacijos skirtumus bei panašumus. Atrasti šiuos skirtumus ir sąsajas padeda atrinktų duomenų analizė pagal klasikinius komunikacijos klausimus, tropologinės ir semiotinės analizės principus. Teorinėje darbo dalyje yra taikoma literatūrinių šaltinių analizė, aptariamas asmens prekės ženklo apibrėžimas, raiška ir kontekstas. Nagrinėjami ir pristatomi asmens prekės ženklo rinkodaros komponentai. Paaiškinama kaip teorinės dalies aspektai reiškiasi šioje darbo temoje ir analizuojamuose atvejuose. Aptariamos esminės sąvokos, samprotaujama kaip teorija atsispindi praktinėje asmens prekės ženklų Mark Manson ir Tony Robbinson komunikacijoje. Pateikiami teorinę dalį iliustruojantys analizuojamų atvejų pavyzdžiai. Praktinėje darbo dalyje plačiai pristatomas kiekybinės analizės tyrimas ir palyginamoji Mark Manson ir Tony Robbinson analizė. Atlikus tyrimą paaiškėjo, kad šių autorių monetizacijos būdai yra skirtingi ir beveik neturi bendrų sąsajų. Mark Manson išnaudoja turinio monetizacijos metodą ir didžiąją dalį pinigų uždirba iš monetizuoto turinio, o Tony Robbins iš parduodamų mokymų, kurie, kaip teigia autoriaus komandos kuriamos komunikacijos žinutės, pakeičia žmonių gyvenimus. Galiausiai nustatyta, kad Mark Manson siekdamas monetizuoti savo kuriamą turinį naudoja retorinius klausimus, retorius teiginius ir tam, kad sulauktų paspaudimų naudoja tokias frazes kaip: „Dalykai, kuriuos norėčiau būti žinojęs 20 metų“, „5 dalykai, kurie gali pakeisti gyvenimą“ ir kt. Asmeniniai prekės ženklai siekdami monetizuoti savo produktus ir paslaugas siunčia tikslingas žinutes įvairiais kanalais.
In a mediatized society, a personal brand is a phenomenon that is visible in digital and public space. This bachelor thesis analyses the topic of monetization of personal brand and the influence of communication on product and service branding. The main concepts relevant to this topic are discussed. The subject of this thesis is personal brand monetisation and the impact of its communication on product/service branding. The aim of the thesis is to compare the communication of the personal brands Mark Manson and Tony Robbins and to explain how the process of monetisation of these personal brands differs. The method of quantitative content analysis was chosen for the in-depth study of the subject of the thesis as it allows for a more detailed comparison and clarification of the main differences and similarities between communication and monetisation. The analysis of the selected data according to classical communication issues and the principles of tropological and semiotic analysis helps to discover these differences and links. The theoretical part of the thesis is based on an analysis of the literature, discussing the definition, expression and context of personal branding. The components of personal brand marketing are analysed and presented. It explains how the aspects of the theoretical part are manifested in the topic and the cases analysed. Key concepts are discussed and how the theory is reflected in the practical communication of the personal brands Mark Manson and Tony Robbinson. Examples of the cases analysed are given to illustrate the theoretical part. In the practical part of the thesis, the quantitative analysis is extensively presented and a comparative analysis between Mark Manson and Tony Robbinson is presented. The study reveals that these authors' approaches to monetisation are completely different and share almost no common links. Mark Manson uses a content monetisation approach and makes most of his money from monetised content, while Tony Robbins makes his money from selling training, which, according to the communication messages created by the author's team, change people's lives. Finally, Mark Manson has been found to use rhetorical questions, rhetorical statements, and phrases such as "Things I wish I had known when I was 20", "5 things that can change your life", etc. to monetise the content he creates. Personal brands use targeted messages through different channels to monetise their products and services.