Interneto memai: sąveika tarp informatyvios ir manipuliacinės saviraiškos
Balnytė, Paulina |
Internetinė aplinka ir socialiniai tinklai nuolat suteikia naujų priemonių, palengvinančių bendravimą su kitais vartotojais. Pavyzdžiui, interneto memai, kurie gali būti įvairių formų, tokių kaip nuotraukos, vaizdo įrašų iškarpos ar GIF‘ai – judantys paveikslėliai. Atlikti moksliniai tyrimai rodo, kad šio elemento naudojimas gali siunčiamą pranešimą padaryti įtikinamesnį, geriau perteikiančiu emocijos ir siuntėjo tapatybę. Tyrimu siekiama ištirti internetinių memų reiškinį ir kaip šis elementas gali turėti įtakos pranešimų suvokimui ir interpretavimui įvairiose tematikose. Tyrimas skirtas išsiaiškinti bendrą internetinių memų poveikį bendravimui, nes anksčiau atliktuose tyrimuose daugiausia dėmesio skiriami tik atskiriems kontekstams, o ne bendram internetinių memų tyrimui. Tyrimui atlikti pasirinktas internetinės apklausos eksperimentas. Tyrime iš viso dalyvavo 118 dalyvių, kurie atsitiktinai priskirti prie vienos iš dviejų sąlygų. Visiems dalyviams buvo parodyti šeši „Facebook“ platformos įrašai ir paprašyta įvertinti skirtingus teiginius. Kiekvienas dalyvis gavo po tris pranešimus su internetiniais memais ir be jų. Tyrimo rezultatai rodo, kad internetiniai memai didina žinutės patrauklumą ir įsitraukimą į ją. Taip pat dalyviai pranešimus su internetiniais memais vertinimo kaip ne tokius rimtus, o daugiau juokingus, palyginti su tais pačiais tik tekstiniais pranešimais. Išvados rodo, kad pranešimai, kuriuose panaudojamas internetinis memas, padeda geriau išreikšti siuntėjo emocijas ir atskleisti jo tapatybę. Tačiau internetinis memas kaip įtikinimo ar manipuliacijos elementas nėra įtaigesnis nei tekstinis pranešimas. Apibendrinant galima teigti, kad internetiniai memai gali turėti įtakos pranešimų suvokimui ir interpretavimui įvairiuose kontekstuose. Pranešimai, kuriuose įtraukti memai, suvokiami kaip labiau įtraukiantys ir juokingi. Šios išvados rodo, kad reikalinga tęsti tyrimus šia tema ir išsiaiškinti daugiau apie šio komunikacinio elemento savybes, teikiamas naudas ir pasekmes.
Internet and social media frequently provide new tools, to help communicate with other users. For example, internet memes, which can come in many shapes and forms as a picture, a short video, or a GIF (moving picture). Current studies have shown that the use of memes can make a message more persuasive, express emotions clearer, and help to show self-expression. This research pursues to find out how internet memes work and how they can influence messages understanding, and interpretation in various themes. This research is aimed to identify meme’s influence on communication, because in most to date research studies focused on separate contexts and not the whole internet memes. For this research, an internet questionnaire experiment was chosen. There were 118 participants, who were randomly given one of two conditions. All participants were shown six „Facebook“ posts and they were asked to rate different statements. Every participant was given three posts with and without memes. Research showed that internet memes improve post attraction and engagement. Furthermore, participants rated messages with internet memes as less serious and funnier compared to posts with text only. Conclusions show that posts with internet memes helps sender to better express their emotions and self-expression. Nevertheless, internet memes as a tool for persuasion and manipulation tool are not very powerful as a message with just text. In conclusion, internet memes can influence messages perception and interpretation in various contexts. Messages with memes are received as more engaged and humorous. These conclusions show that there is a need for further research on this topic and its characteristics.