Universitetų komunikacijos įtaka formuojant abiturientų sprendimą stoti į konkretų universitetą: Kauno technologijos universiteto ir Vytauto Didžiojo universiteto atvejis
Bielevičiūtė, Aistė |
Stojimų laikotarpiu Lietuvoje susidaro konkurencinga aplinka, kadangi kiekviena šalies aukštoji mokykla bando pritraukti kuo didesnį kiekį studentų. Tam yra reikalinga tinkama komunikacija su stojančiaisiais, todėl kiekvienais metais komunikacijos priemonės ir žinutės vis keičiasi siekiant jas pritaikyti tuometiniams abiturientams. Tačiau dabartinių abiturientų, Z kartos atstovų, komunikavimo būdai nėra iki galo išnagrinėti ir yra pastovioje keitimosi būsenoje, kadangi Z karta keičiasi kartu su besikeičiančiomis technologijomis. Universitetams yra vis sunkiau suprasti, kaip tinkamai komunikuoti su šia auditorija ir kokios žinutės joms yra patraukliausios bei įtaigiausios. Nežinojimas kaip komunikuoti gali tapti problema, kadangi siunčiama žinutė gali būti suprasta blogai, kas lemtų tai, kad stojančiojo universitetas savo komunikacija nesudomintų. Darbo objektas – Vytauto Didžiojo universiteto ir Kauno technologijos universiteto 2019-ųjų metų komunikacija su stojančiaisiais. Darbo tikslas – ištirti, kokį poveikį universitetų komunikacija darė abiturientams renkantis studijų vietą 2019-ųjų metų stojimo procese. Darbe taikomi metodai – mokslinės literatūros ir informacinių šaltinių analizė, turinio analizė ir anoniminė internetinė apklausa. Darbo praktinėje dalyje yra analizuojama dviejų populiariausių ir pagal LAMA BPO daugiausiai studentų pastaruosiu pora metų pritraukiančių Kauno universitetų komunikacijos analizė – Kauno technologijos universiteto (KTU) ir Vytauto Didžiojo universiteto (VDU). 2019-ųjų metų komunikacijos kampanijos su stojančiaisias analizė parodė, kad KTU pozicionuoja save kaip modernų technologijų universitetą, skleidžiamos žinutės yra agresyvios ir reiškiančios pasitikėjimą savimi, vizualicija – ryškių spalvų, atkreipianti dėmesį. Tyrimas atskleidė, kad VDU pozicionuoja save kaip visapusišką išsilavinimą teikiantį universitetą, skleidžiamos žinutės yra dviprasmės ir kviečiančios pagalvoti, vizualicijos taip pat dviprasmės. Apklausos metu buvo išsiaiškinta, kad universitetų komunikacijos priemonės, kurios daro didžiausią įtaką yra internetinė svetainė ir socialiniai tinklai. Įtaką daro ir fiziniai renginiai, kuriuose lankosi nemaža dalis pirmakursių. Tačiau universiteto komunikacija turėtų būti pritaikyta ir kitoms auditorijoms, kurios daro įtaką būsimiems pirmakursiams – tėvai, draugai ir t.t.. Internetinė universiteto svetainė ne tik didžiausią įtaką daranti komunikacijos priemonė, bet ir naudingiausia, todėl jai turi būti skiriamas didelis dėmesys bandant komunikuoti su abiturientais.
A competitive environment is created in Lithuania during the application period as every higher education institution of the country tries to attract as many students as possible. This requires proper communication with the applicants, so every year the means of communication and messages are constantly changing to be adapted to the graduates. However, the communication methods of the current graduates, the representatives of the Z generation, have not been fully explored and are in a constant state of change, as the Z generation is changing along with the changing technologies. It is becoming increasingly difficult for universities to understand how to communicate properly with this audience and what messages are most appealing and compelling to them. Not knowing how to communicate can become a problem as the message being sent can be misunderstood, which would result in the applicant being not interested in the university. The object of the work is the communication of Vytautas Magnus University and Kaunas University of Technology with the applicants in 2019. The aim of the work is to investigate the impact of university communication on graduates' of 2019 choice of a study place. Methods used in the work - analysis of scientific literature and information sources, case study, and anonymous online survey. In the practical part of the work, the communication analysis of two Kaunas universities that are most popular and attract most students every year is made - Kaunas University of Technology (KTU) and Vytautas Magnus University (VMU). The analysis of the 2019 communication campaign with the applicants showed that KTU positions itself as a modern technology university, the messages are aggressive and self-confident, and the visuals are bright and eye-catching. VMU positions itself as a university providing comprehensive education, the messages are ambiguous and inviting to think, the visualization is also ambiguous. The survey found that the communication tools of universities that have the highest impact are the website and social networks. Influence is also made by physical events, which are attended by many freshmen. However, university communication should be adapted to other audiences that influence future freshmen - parents, friends, etc. The university website is not only the most influential communication tool but also the most useful, so a lot of attention must be given to it when trying to communicate with graduates.