Using information and communication technologies in collaborative learning. General education teachers’ perspective
Šiame disertaciniame tyrime dėmesys yra skiriamas mokytojui ir tam, kaip jis įgyvendina mokymosi bendradarbiaujant veiklas ir subjektyviai vertina jų efektyvumą. Tyrimas grindžiamas konstruktyvistiniu požiūriu, socialinės sąveikos teorija, technologijų priėmimo modeliu, pedagoginio scenarijaus konceptualizavimu ir metakognicijos modeliais. Ši prieiga leidžia atskleisti mokytojų suvokimą apie procesus vykstančius mokymosi bendradarbiaujant veiklose, mokytojų subjektyviai suvokiamą IKT naudą ir naudojimo paprastumą pamokoje, kurioje taikomas mokymasis bendradarbiaujant bei mokytojų metakognityvinę veiklą prieš pamoką, jos metu ir po pamokos. Tyrimo tikslas - atskleisti bendrojo ugdymo mokytojų suvokimą apie mokymąsi bendradarbiaujant, pasitelkiant IKT priemones. Mokymosi bendradarbiaujant įgyvendinimas skatina mokytojus tapti novatoriškeniais ir suteikia galimybę kurti mokymąsi kartu su mokiniais įprasminant savo kaip tarpininko vaidmenį naudojant technologijas. Kurdami mokymosi bendradarbiaujant pedagoginius scenarijus, mokytojai galvoja apie save kaip konsultantus, įvertina kontekstą, kuriame dirba, siekia būti lankstūs, tam pasitelkdami metakognityvinius gebėjimus. Mokymosi bendradarbiaujant pedagoginio scenarijaus kūrimas yra nenutrūkstantis procesas, kadangi net ir įgyvendindami mokytojai jį vertina pagal pačių sukurtus kriterijus ir priima reikiamus sprendimus dėl pedagoginio scenarijaus keitimo, tačiau mokytojai yra linkę naudoti jiems pažįstamus mokymosi metodus ar vertinimo/refleksijos būdus, technologinius sprendimus.
This dissertation focuses on the teacher and how he/she implements collaborative learning activities and subjectively evaluates their effectiveness. The framework of this research is based on constructivist approach, social interdependence theory, technology acceptance model, conceptualization of pedagogical scenario and models of metacognition. This focus enables to build the understanding of teachers’ perceptions about the processes in a CL lesson, the perceived usefulness and ease of use of ICT in the lesson, and teachers’ metacognitive activities before, during and after the lesson. Overall goal of the dissertation was to identify teachers’ perception of collaborative learning enhanced by ICT in general education. On the basis of their professional experience, teachers construct the collaborative learning pedagogical scenarios though understanding the self-role as a teacher, embracing the challenges, making the technology solutions, and understanding metacognitive decisions. The design-based research has revealed the complexity of teachers’ mindset towards the processes before, during and after the lessons. When constructing pedagogical scenarios, they think about themselves as facilitators, understand the context that they are working in, are flexible in their work and, to be able to do that, teachers need to understand and recognize their metacognitive abilities. Creation of a collaborative learning pedagogical scenario is a continuous process, as even upon its implementations, teachers evaluate it according to certain strictly established criteria and introduce the respective necessary changes in future pedagogical scenarios.