Marketingo komunikacijos socialiniuose tinkluose poveikis Z ir Y kartų vartotojų elgsenai. LTG Link atvejis.
Jankūnaitė, Aušra |
Skaitmeninėje terpėje esančio turinio kiekis labai sparčiai didėja, tad dalintis turiniu, kuris galiausiai būtų pastebėtas, tampa vis didesnis iššūkis. Informacinio triukšmo kupiname pasaulyje itin svarbu gerai žinoti ir suprasti skaitmeninius įrankius, kanalus, išgryninti organizacijos tikslus ir siekius, kuriuos norime pasiekti marketingo komunikacijos pagalba. Darbe siekiama išsiaiškinti kaip vykdoma marketingo komunikacija socialiniuose tinkluose siekiant daryti poveikį Z ir Y kartų vartotojų elgsenai. Tikslui pasiekti, pirmojoje darbo dalyje buvo atlikta Lietuvos ir užsienio autorių mokslinės literatūros analizė. Antrojoje darbo dalyje pristatomas atliktas tyrimas, kuriame tiriamas Z ir Y kartos elgsena, požiūris į „LTG Link“ vykdomą marketingo komunikaciją socialiniuose tinkluose, analizuojami gauti rezultatai, pateikiamos išvados. Remiantis gautais duomenimis, pastebėta jog Z kartos vartotojams įmonės įvaizdyje ir komunikacijoje itin svarbūs socialinio atsakingumo faktoriai, taip pat jie yra labiau linkę socialiniais tinklais naudotis kaip paieškos mechanizmais. Tuo tarpu Y kartos vartotojai, dažniau nei Z karta, linkę įsitraukti į socialinių tinklų turinį, jį „mėgti“, komentuoti, juo dalintis. Abi tiriamos kartos turi teigiamą požiūrį į naudą teikiantį turinį ir kitų prekės ženklų įtraukimą į komunikaciją socialiniuose tinkluose. Tad marketingo komunikacijos, socialinių tinklų, bei tikslinių vartotojų poreikių supratimas yra raktas į sėkmę siekiant kurti sėkmingą prekės ženklo įvaizdį, ilgalaikę reputaciją ir lojalius santykius su klientais.
The amount of content in the digital environment is growing very rapidly, so sharing content that would eventually be noticed is becoming an increasingly big challenge. In a world full of information noise, it is extremely important to know and understand digital tools, channels, and to clarify the organization's goals and objectives that we want to achieve with the help of marketing communication. The work aims to find out how marketing communication is carried out on social networks in order to influence the behavior of consumers of generations Z and Y. To achieve this goal, the first part of the work analyzed scientific literature by Lithuanian and foreign authors. The second part of the work presents a study conducted to investigate the behavior of generations Z and Y, their attitude towards marketing communication carried out by LTG Link on social networks, analyzes the results obtained, and presents conclusions. Based on the data obtained, it was observed that social responsibility factors are extremely important for generation Z users in the image and communication of the company, and they are also more likely to use social networks as search mechanisms. Meanwhile, generation Y users, more often than generation Z, tend to engage in content on social networks, like it, comment on it, and share it. Both generations surveyed have a positive attitude towards beneficial content and the inclusion of other brands in social media communications. Therefore, understanding marketing communications, social media, and the needs of target consumers is key to success in building a successful brand image, long-term reputation, and loyal customer relationships.