Dirbtinio intelekto poveikis produktų fotografijos žanrui
Tautvydas Nagorskas |
Kūrybinių industrijų magistro baigiamojo darbo tikslas yra atliekant teorinius ir empirinius tyrimus išanalizuoti, kaip DI gali būti ir yra pritaikomas komerciniame produktų fotografijos žanre, atsižvelgiant į technologinius, kūrybinius, etinius ir komunikacinius aspektus, bei atsispiriant nuo atliktų tyrimų suformuluoti hipotezę apie potencialią produktų fotografijos ir DI sintezę, kurią galima įžvelgti ateityje. Kūrybinių industrijų magistro baigiamajame darbe atliekamas teorinis tyrimas, kuriuo apžvelgiami jau egzistuojantys DI įrankiai, kurie gali būti pritaikyti produktų fotografijos žanre; apžvelgiami techniniai, etiniai bei teisiniai aspektai, susiję su generatyviniu DI, ir aptariamas šių įrankių pritaikymas pilno vaizdo generavimui. Atsispiriant nuo teorinio tyrimo, atliekamas empirinis tyrimas, kurio užduotys yra sužinoti, kokie DI įrankiai yra naudojami produktų fotografijos žanre Lietuvoje bei išanalizuoti šių įrankių poveikį fotografų darbo eigai, apibendrinti etinius principus, kuriais besiremiant DI įrankiai fotografų yra taikomi produktų fotografijos žanre, bei apžvelgti, kokią produktų fotografijos žanro ateitį fotografai įžvelgia toliau besivystant dirbtiniam intelektui. Galiausiai, atliekama turinio analizė, kuria apžvelgiami generatyvinio DI sukurti ar transformuoti vaizdai, kuriems skirta ta pati funkcija, kurią atliktų komercinio produktų fotografijos žanro fotografijos: Atsižvelgiant į atliktų tyrimų išvadas, darbo gale formuluojama hipotezė dėl to, kokią potencialią dirbtinio intelekto ir produktų fotografijos žanro sintezę galima įžvelgti ateityje.
The aim of this Creative Industries Master’s thesis is to, through both theoretical and empirical research, analyse how artificial intelligence (AI) can be and is currently used in the commercial product photography genre. The analysis takes into account technological, creative, ethical, and communicative aspects and, based on the research, formulates a hypothesis regarding a potential future synthesis of product photography and AI. The theoretical part of the thesis reviews existing AI tools that may be applied in product photography; it also addresses the technical, ethical, and legal aspects surrounding generative AI, and examines the use of these tools for full image generation. Based on the theoretical research, an empirical study is conducted to identify which AI tools are being used within the product photography genre in Lithuania, to analyze their impact on photographers’ workflows, to summarize the ethical principles guiding the application of AI in product photography, and to explore photographers’ visions of the genre’s future development in relation to AI. Finally, a content analysis is carried out, evaluating visuals created or modified using generative AI and designed to fulfill the same function as commercial product photography. The thesis concludes by formulating a hypothesis on the potential synthesis between AI and product photography that could emerge in the future.