Information warfare in U.S. political campaigns: a comparative analysis of the 2016 and 2020 Presidential elections
Mirambay, Gulnur |
Plačiai paplitęs melagingos informacijos apie politiką platinimas internete dabar kelia didelę grėsmę demokratijai. Šiame tyrime nagrinėjama, kaip informacinis karas paveikė visuomenės nuomonę ir rinkimų elgseną Jungtinėse Valstijose per 2016 ir 2020 m. prezidento rinkimų kampanijas. Tyrimo tikslas – nustatyti pagrindines skaitmeninės dezinformacijos strategijas ir išanalizuoti jų poveikį politiniam pasitikėjimui ir demokratinei demokratijai. Bakalauro darbas remiasi darbotvarkės nustatymo teorija, įrėminimo teorija ir posttiesos idėja. Tyrime, naudojant kokybinę turinio analizę ir atvejų studijų metodus, nagrinėjami tokie pavyzdžiai kaip 2016 m. „Pizzagate“ sąmokslas ir 2020 m. judėjimas „Stop the Steal“. Analizėje naudojama informacija apima oficialius dokumentus, socialinių tinklų įrašus, akademinius tyrimus ir naujienų straipsnius. Tyrimo duomenimis, politines perspektyvas formavo ir pasitikėjimą rinkimais silpnino manipuliuojant emocijomis, algoritminiu skatinimu ir naratyviniu kontekstu. Ataskaitoje rekomenduojami žingsniai, skirti geresniam žiniasklaidos priemonių naudojimo raštingumui, didesnei platformų atskaitomybei ir įvairiems sektoriams dėti daugiau pastangų kovojant su skaitmenine dezinformacija.
The widespread sharing of false information about politics online is now a significant threat to democracy. This study explores how information warfare influenced public opinion and electoral behaviour in the United States during the presidential campaigns of 2016 and 2020. The aim of the research is to identify key strategies of digital disinformation and analyse their impact on political trust and democratic legitimacy. The thesis builds upon agenda-setting theory, framing theory and the idea of post-truth. The research studies examples such as the Pizzagate conspiracy from 2016 and the “Stop the Steal” movement from 2020 using qualitative content analysis and case study methods. The information used in the analysis includes official documents, social media posts, academic studies and news articles. According to the study, political perspectives were molded and trust in elections was weakened by manipulating emotions, algorithmic boosting and narrative context. The report recommends steps for better media literacy, more accountability from platforms and increased efforts from varied sectors to fight digital disinformation.