Važiavimo greičio įtakos auto įvykio pasekmėms modeliavimas
Austytnas, Dovydas |
Eismo įvykiai vis dar išlieka opia problema ne tik Lietuvoje bet ir Europos Sąjungoje. Svarbu suprasti, kad eismo įvykiai turi labai daug neigiamų pasekmių: žūtys, sužalojimai, turto suniokojimas. Atsižvelgiant į tai, kad daug laiko sugaištama autoįvykių tyrimams, svarbu paminėti, kad nustačius veiksnius, kurie gali maksimaliai sumažinti eismo įvykių tikimybę, galima sumažinti šios problemos mąstą. Šiame darbe modeliavimas yra pasirinktas kaip būdas nustatyti padangų sukibimo su keliu įtaką eismo įvykiams. Tyrimų tikslas: nustatyti rato su keliu sukibimo įtaką automobilio stabilumui, kelio vingyje kelyje Vainutas – Žemaičių Naumiestis (maždaug 3 km atstumu nuo Vainuto miestelio). Pirmais dviem bandymais, kai padangos su keliu sukibimo koeficientu 0.8 ir 0.6, kelio vingio galimybės įveikimo su pasirinktu automobiliu Skoda Superb leistinu maksimaliu 50 km/h greičiu yra saugios. Trečiu bandymu, kai kelio ir padangos sukibimas 0.4, kelio vingio įveikimo galimybės su pasirinktu automobiliu Skoda Superb leistinu maksimaliu 50km/h greičiu yra neįmanomos, nes įvyksta susidūrimas. Ištirta, kad vingis saugus įveikti leistinu maksimaliu greičiu tik kai padangos ir kelio sukibimo koeficientas 0.8.
Traffic accidents still remain a sensitive issue not only in Lithuania but also in the European Union It is important to understand that traffic accidents have very negative consequences: death, injuries, destruction of property. In view of the fact that it takes a long time to investigate accidents, it is important to note that determining the factors that can minimize the likelihood of accidents can reduce the scale of the problem. In this work, modeling is chosen as a way to determine the impact of tire grip on road accidents. Aim of the research: to determine the influence of the wheel with the road adhesion on the stability of the car, the curve of the road on the road Vainutas - Žemaičių Naumiestis (about 3 km from the town of Vainuto). The first two attempts with 0.8 and 0.6 adhesion coefficients make it possible to overcome the knee bending with the selected car Skoda Superb at a maximum speed of 50km / h. In the third test, when road and tire adhesion is 0.4, the knee bending options with the selected car Skoda Superb at a maximum speed of 50km / h are impossible because of a collision. It has been studied that the bend is safe to overcome at the maximum permitted speed only with good adhesion 0.8.