Diachronic analysis of linguistic propaganda techniques in reports on the “special military operation in Ukraine” category on tass.com
Starodubov, Emil |
Pagrindinis šio darbo tikslas – atlikti diachroninę lingvistinių technikų, naudojamų TASS.com paskelbtuose pranešimuose apie invaziją į Ukrainą, analizę, siekiant suprasti, kaip šios technikos pasitarnauja propagandos tikslams. Konkretūs uždaviniai, kuriais vadovaujamasi šiame tyrime, yra šie: 1) ištirti socioistorinius veiksnius, leidusius TASS.com tapti svarbiu tarptautinės žiniasklaidos kraštovaizdžio dalyviu; 2) įvertinti, ar TASS.com publikuojami straipsniai atitinka propagandos kriterijus; 3) nustatyti ir apskaičiuoti lingvistines propagandos technikas; 4) išanalizuoti, kaip propagandos technikos skiriasi skirtingais invazijos į Ukrainą etapais. Nors trečiasis tikslas remiasi kiekybine analize, visame darbe vyrauja kokybiniai metodai. Tyrime naudojama teorinė sistema, derinanti kritinę diskurso analizę ir diskurso istorinį požiūrį. Analizė grindžiama Da San Martino et al. (2019a) pasiūlyta propagandos technikų kategorizacija, o diskusijai įrėminti remiamasi Oddo (2018) propagandos charakteristikomis. Duomenų tyrimui iš TASS.com kategorijos "Specialioji karinė operacija Ukrainoje" paimta 60 straipsnių iš trijų skirtingų laikotarpių, atspindinčių reikšmingus vykstančio konflikto etapus: nuo 2022 m. vasario 24 d. iki 2022 m. kovo 28 d.; nuo 2022 m. rugsėjo 2 d. iki 2022 m. rugsėjo 28 d. ir nuo 2023 m. vasario 5 d. iki 2023 m. kovo 31 d. Straipsniai buvo anotuoti naudojant kompiuterines anotavimo programas CATMA (Gius et al. 2023) ir INCEpTION (Klie at al. 2018). Analizės rezultatai patvirtino, kad straipsniai atitinka propagandos kriterijus. Straipsniai platinami daugybe kanalų ir atitinka pirmąjį propagandos požymį: masinį rekontekstualizavimą. Kiekybinė analizė atskleidė 1986 propagandos technikų atvejus duomenų rinkinyje, vyraujant patosui. Nustatyta, kad iš dvidešimties propagandos technikų šešios pasižymėjo reikšmingais skirtumais skirtingais laikotarpiais. Platus propagandos technikų įvairovės, tarnaujančios valstybiniam naratyvui, naudojimas patvirtina antrąją Oddo (2018) aprašytą propagandos savybę: TASS.com kategorijos "Specialioji karinė operacija Ukrainoje" pranešimai iš tiesų yra manipuliacinio pobūdžio. Remiantis TASS istorine apžvalga ir ją patvirtinant moksliniais tyrimais apie propagandą agentūros leidiniuose, akivaizdu, kad TASS atitinka trečiąją Oddo (2018) propagandos charakteristiką: agentūros veiklos modelis ir jos nuoseklus derinimas su valstybiniais naratyvais pabrėžia ketinimą tarnauti keleto išrinktųjų interesams, dažnai daugelio sąskaita.
The primary aim of this thesis is to perform a diachronic analysis of the linguistic techniques used in the reports published on TASS.com about the invasion of Ukraine, to understand how these techniques serve the purposes of propaganda. The specific objectives guiding this study are to (1) investigate the sociohistorical factors that have enabled TASS.com to become a significant player in the international media landscape (2) assess whether the articles published on TASS.com meet the criteria of propaganda, (3) identify and calculate linguistic propaganda techniques, and (4) analyse how the propaganda techniques vary across different stages of the invasion of Ukraine. Although the third objective relies on quantitative analysis, the overall thesis predominantly employs qualitative methods. To address the objective of the study, the thesis adopts a theoretical framework combining Critical Discourse Analysis and the Discourse-Historical Approach. The analysis is grounded in the categorization of propaganda techniques proposed by Da San Martino et al. (2019a) and draws on Oddo’s (2018) characteristics of propaganda to frame the discussion. For the dataset study, 60 articles were sourced from TASS.com category “Special Military Operation in Ukraine” from three distinct periods reflecting significant phases of the ongoing conflict: 24 February 2022 to 28 March 2022; 2 September 2022 to 28 September 2022; and 5 February 2023 to 31 March 2023. The articles were manually annotated using computer annotation programs CATMA (Gius et al. 2023) and INCEpTION (Klie at al. 2018). The analysis results confirmed that the articles meet the criteria of propaganda. The articles are redistributed through numerous channels and match the first characteristic of propaganda: mass-recontextualization. The quantitative analysis revealed 1,986 instances of propaganda techniques across the dataset, with a predominant focus on pathos, followed by ethos and logos. Out of the twenty propaganda techniques, six were found to exhibit significant variation across different periods. The extensive use of the variety of propaganda techniques serving the state narrative confirms the second characteristic of propaganda described by Oddo (2018); reports in the “Special Military Operation in Ukraine” category on TASS.com are, in fact, manipulative in nature. Drawing upon the historical overview of TASS and corroborating it with scholarly research on propaganda within the agency’s publications, it is evident that TASS aligns with Oddo’s (2018) third characteristic of propaganda: the agency’s operational model and its consistent alignment with governmental narratives underscore the intent to serve the interests of a select few, often at the expense of the many.