Political leader’s image in mass media: the President of France Emmanuel Macron and the President of Ukraine Volodymyr Zelensky
Burlachenko, Valeriia |
Temos aktualumas. Politinio lyderio įvaizdis yra svarbus veiksnys šalies atstovavime. Šis tyrimas skirtas politinių lyderių įvaizdžio žiniasklaidoje analizei. Tyrimo problema: kaip politinis įvaizdis yra žiniasklaidos konstruojamas? Kokios yra svarbiausios tendencijos konstruojant politinį įvaizdį žiniasklaidoje? Tyrimo objektas. E. Macrono ir V. Zelensky politinis įvaizdis žiniasklaidoje. Tyrimo tikslas. Išanalizuoti Emmanuelio Macrono ir Volodymyro Zelensky politinį įvaizdį CNN ir BBC. Šiam tikslui pasiekti iškelti uždaviniai: 1) atlikti politinės komunikacijos teorinę analizę, išskiriant politinį įvaizdį ir politinės lyderystės tipus; 2) pristatyti politinių lyderių kaip naujokų Emmanuelio Macrono ir Volodymyro Zelensky politinę veiklą; 3) identifikuoti Emmanuelio Macrono ir Volodymyro Zelensky politinio įvaizdžio tipus CNN ir BBC; 4) Palyginti Emmanuelio Macrono ir Volodymyro Zelensky politinio įvaizdžio konstravimą CNN ir BBC. Ginamieji teiginiai. 1) Politinis įvaizdis E. Macrono ir V. Zelensky kaip politinių naujokų yra skirtingai pristatomas BBC ir CNN; 2) E. Macrono ir V. Zelensky politinis įvaizdis žiniasklaidoje yra siejamas su jų tarptautine politine veikla. Tyrimo metodai yra mokslinės literatūros analizė, antrinių duomenų analizė ir žiniasklaidos analizė: diskurso analizė. Tyrimo imtis yra 526 straipsniai BBC ir CNN. Tyrimo laikotarpis: 2021 metai kovo 18d. – gegužės 18d.. Išvados. Tyrimas atskleidė, kad žiniasklaidos konstruojamas politinių lyderių E. Macrono ir V. Zelensky politinis įvaizdis yra paremtas jų politine veikla tarptautinėje arenoje ir savo šalies atstovavimu. Šie politiniai lyderiai BBC ir CNN yra pristatomi kaip stiprūs lyderiai, geri diplomatai tarptautinėje politikoje. E. Macrono politinis įvaizdis yra labiau siejamas su globalistu, o V. Zelensky vaizduojamas empatišku ir artimu paprastiems piliečiams
Relevance and novelty. Political leader’s image is an important factor in the representation of a country. This research is devoted to the analysis of political leaders image in mass media. The research problem: how is political image constructed in mass media? What are the key trends in constructing political image in mass media? Research object is the political image of E. Macron and V. Zelensky in mass media. Research aim is to analyse the political image of Emmanuel Macron and Volodymyr Zelensky in CNN and BBC. The following objectives are addressed in order to achieve the research aim: 1) To do theoretical analysis of the concept of political communication, distinguishing the definition of political image and types of political leadership; 2) To present the political activity of political leaders as newcomers of Emmanuel Macron and Volodymir Zelensky; 3) To identify political image types of E. Macron and V. Zelensky on CNN and BBC; 4) To compare the construction of political images of E. Macron and V. Zelensky on CNN and BBC. In this research paper two main defended statement are concerned: 1) Political images of E.Macron and V.Zelensky as political newcomers are differently presented in BBC and CNN; 2) Political images of E.Macron and V.Zelensky are related with their international politics activity. Research methods are scientific literature analysis, secondary data analysis and media analysis: Discourse analysis. Research sample: 526 articles in BBC and CNN. Research period: 18 March – 18 May in 2021. Conclusions. The research revealed that the political image constructed by the media of political leaders E. Macron and V.Zelensky is based on their political activities in the international arena and the representation of their country. These political leaders at the BBC and CNN are represented as strong leaders, good diplomats in international politics. E. Macron’s political image is more associated with the globalist, and V. Zelensky is portrayed as empathetic and close to ordinary citizens.