Chorinio dainavimo ypatumai paauglystės laikotarpiu
Barkauskaitė, Daria Goda |
Tyrimo problema. Nagrinėjant mokslinę ir metodinę literatūrą, pastebėta, kad choras yra populiari veikla ir šią veiklą praktikuoja didelis skaičius vaikų ir jaunimo, t.y. paauglių. Vis tik darbo autorei nepavyko aptikti tyrimo, kuriame būtų įvardinami sunkumai, kurie tampa sėkmingo chorinio dainavimo trukdžiais. Todėl kyla klausimas: kokie yra paauglių chorinio dainavimo ypatumai, trukdantys kokybiškai veiklai? Tyrimo klausimai:
- Kaip šiuolaikinėje teorinėje literatūroje apibrėžiama paauglių chorinio dainavimo samprata?
- Kokie iššūkiai šiandieną kyla sėkmingai paauglių chorinei veiklai?
- Kokiais būdais ir priemonėmis tikslinga spręsti aktualias paauglių choro problemas? Tyrimo objektas- Paauglių chorinio dainavimo ypatumai. Tyrimo tikslas- Siekis pagerinti darbo su paauglių choru veiklos kokybę. Tyrimo uždaviniai:
- Apibendrinti paauglių chorinio dainavimo sampratą remiantis moksline ir metodine literatūra
- Išryškinti dažniausiai pasitaikančius paauglių chorinio dainavimo kliuvinius, trukdančius kokybiškai choro veiklai
- Atskleisti ir apibendrinti teigiamas patirtis, sprendžiant aktualias paauglių įtraukimo, intonavimo, dėmesio sutelkimo ir kitas problemas. Tyrimo metodai: Mokslinės ir metodinės literatūros analizė, empirinis interviu, turinio analizė, refleksija. Svarbiausios išvados. Chorinis dainavimas išlieka veiksmingiausia muzikinio ugdymo priemone. Tai taip pat viena patraukliausių muzikinio lavinimo priemonių, stiprinanti muzikinius ir asmeninius gebėjimus, o taip pat aktuali socialinio bendravimo požiūriu. Ši veikla ganėtinai populiari tarp paauglių. Paauglių choras- tai kartu dainuojančių 11-20 metų vaikų grupė, pasižyminti tokiomis savybėmis, kaip jautrumas, savęs ieškojimas, entuziazmas, kuriai vadovauja pedagogas. Chorinėje veikloje dažniausiai pasitaikantys kliuviniai– įtraukimo/susidomėjimo, intonavimo ir susidainavimo nebuvimas bei balso mutacija. Paaugliai įsitraukia į chorinę veiklą susidomėję arba motyvuoti vertinimo balo padidinimu, o susidomėjimą sukelia ir išlaiko žaidimų ir muzikos instrumentų integravimas į choro veiklą, bendravimas su kitais choristais. Visiems tyrimo dalyviams iškyla intonavimo, darnaus skambesio ir balso mutacijos problemos, kurios sprendžiamos naudojant įvairius metodus. Raktiniai žodžiai: paauglių chorinis dainavimas, paauglių choro vadovas, paauglių chorinio dainavimo ypatumai.
The problem of the study. While examining scientific and methodological literature it has been noticed that participation in the choir is a popular activity and a large number of children and young people- adolescents, engages in this activity. However, the author of the work was unable to find a study that identifies the challenges that hinder successful choral singing. Therefore, the question arises: what are the characteristics of adolescent choral singing that impede quality of the performance? The questions of the study:
- How the concept of adolescent choral singing is defined in the theoretical literature?
- What kind of challenges currently arises for successful choral activities of adolescents?
- With what kind of methods it is efficient to address the relevant issues of adolescent choirs? The object of the study- specificities of choral singing of adolescents. The goal of thes study- the aim is to improve the quality of working with the choir of adolescents. The tasks of the study:
- Summarize the concept of choral singing of adolescents based on scientific and methodological literature
- Highlight the most common obstacles to choral singing of adolescents that hinder quality activities of a choir
- Reveal and summarize positive experiences in addressing relevant issues such asengagement of the teenagers, intonation, focus and attention, and other problems. The methods of the study: Review of the scientific and methodological literature, empirical interview, content analysis, reflection. Key findings. Choral singing remains the most effective tool for musical education. It is also one of the most attractive measures of musical development, that strengthens musical and personal abilities and is relevant in terms of social communication. This activity is quite popular among adolescents. The youth choir is a group of 11 to 20 year olds that sing together and are characterized by qualities such as sensitivity, self-exploration, enthusiasm, and they are led by a teacher. Common obstacles in choral activities are: lack of inclusion/interest, intonation, harmonious singing, voice mutation. Teens come to choir out of interest or motivation to improve their evaluation score. Their interest is maintained through the integration of games and musical instruments, communication with other choir members. All research participants face issues of intonation, harmonious sound, and voice mutation, which are addressed using various methods. Keywords: teenage choir singing, leader of a teenager‘s choir, features of teenager‘s choral singing.