Grimo ir kitų mokomųjų dalykų sąsajos, skatinant mokinių pažangumą
Krasnovė, Eglė |
Grimas – inovatyvi ir šiuo metu itin aktuali meninės raiškos priemonė. Tai šiuolaikiškas, patrauklus, o svarbiausia – integralus būdas motyvuoti, sudominti, atskleisti ir skatinti mokinius pažinti savo talentus, taip pat taikyti jau įgytas žinias ir gebėjimus, užpildyti mokymosi spragas, tačiau bendrojo lavinimo mokyklose ši disciplina vis dar nepažinta ir neišnaudota. Šiuo darbu siekiu atskleisti kokiais būdais, integruojant netradicinės meninės raiškos grimo užsiėmimus su kitomis pamokomis, galima skatinti 9-12 klasių mokinių pažangos, motyvacijos ir kompetencijų augimą meno gimnazijoje. Grimo disciplinos tarpdalykinių integracinių ryšių galimybes, savo baigiamajame darbe, nagrinėsiu kaip pagrindinę problemą. Tyrimo tikslas: Atskleisti grimo pamokų integracinius ryšius su kitais mokomaisiais dalykais, skatinant 9-12 klasių mokinių meninę raišką, pažangą ir motyvaciją. Tyrimo objektas: Integralumas grimo pamokose. Tyrimo uždaviniai:
- Atskleisti integracinių ryšių svarbą mokinių meniniam ugdymui.
- Išryškinti grimo disciplinos integravimo galimybes su kitais mokomaisiais dalykais.
- Įvertinti grimo disciplinos veiksmingumą, skatinant mokymosi pažangą ir motyvaciją. Tyrimo metu buvo analizuojami meno gimnazijos mokinių darbai, organizuojami neformalizuoti interviu su mokytojais, vedamos penkios integracinės pamokos (jungiant grimą su istorija, biologija, daile, teatru ir pilietiniu ugdymu) bei renkami mokytojų ir mokinių apklausų raštu rezultatai po jų. Viso tyrime dalyvavo 112 mokinių ir 7 mokytojai. Atlikus tyrimą paaiškėjo, jog grimas turi glaudžias sąsajas ne tik su meninės raiškos pamokomis, tačiau ir su gamtos bei socialinių mokslų dalykais. Nepaisant to, jog išryškėjo lyčių interesų nesutapimas, įtakotas visuomenės suformuotų nuostatų - integralios pamokos skatina mokinių motyvaciją ir pažangumą, o mokiniai, esant galimybei, rinktųsi grimo discipliną ateityje, planuodami savo meninės raiškos ugdymosi tvarkaraštį.
Make-up is an innovative and relevant artistic mean of expression found in almost all fields, although in schools this discipline is completely unknown and unused. It is a modern, attractive and most importantly an integral way to motivate, involve and encourage students to discover their talent, as well as to apply already acquired knowledge and skills to fill learning gaps. The aim of this research is to reveal the ways in which integration of non-traditional art of make-up into other lessons can increase students’ motivation and competence in grades 9-12 in the art gymnasium. Possibilities of interdisciplinary integrative relations of the make-up discipline is analyzed as the main problem in this work. The aim of the research: To reveal the integrative connections of make-up lessons with other subjects in promoting artistic expression, progress and motivation of students in grades 9-12. Object of research: Integrity in make-up lessons. Research tasks:
- To reveal the importance of integrative relations for students' artistic education.
- To highlight the possibilities of integrating make-up discipline with other subjects.
- Evaluate the effectiveness of make-up discipline in promoting learning progress and motivation. During the study I analyzed the work of art gymnasium students, organized informal interviews with teachers, conducted five integral lessons (combining make-up with history, biology, art, theater and civic education) and collected survey results of students and teachers after them. Research has shown that makeup has close links not only with lessons of artistic expression, but also with natural and social sciences. Despite of interest mismatches in different genders, influenced by social attitudes, integral lessons increase students' motivation and progress. If there was a possibility, students would include the discipline of make-up while planning their schedules for subjects of artistic expression.
