Charlie'o Gounod opera „Faustas" Margaritos transformacijos
Jatužaitė, Monika |
Viena populiariausių visų laikų opera „Faustas“ yra atgimstanti vis kitokia sukurdama tam tikro laimečio barjerus. Pats pasaulinio mąsto virsmas reikalaujantis akcentuoti Margaritą, kaip šios operos svarbiausią ašį, sudaro daug klausimų ypač jaunajai kartai atliekančius vaidmenis. Būtent kūriant personažo charakterį procesų žinojimas palengvina vaidmens įgyvendinimą. Tyrimo klausimai:
- Koks Margaritos paveikslas pateiktas (Johanno Wolfgango von Goethės kūrinyje vokiečių kalba)?
- Kuriose plotmėse Margaritą vaizduoja Ch. Gounod‘o?
- Kaip visų trijų autorių individualūs matymai prisideda prie šio personažo kūrimo operos solistui? Tyrimo objektas – Margaritos transformacijos Ch. Gounod‘o operoje „Faustas“. Tiriamojo darbo tikslas – atskleisti, kaip Margaritos transformacijos įprasminimas prisideda prie vaidmens kūrimo. Iškeliami šie uždaviniai:
- aptarti Ch. Gounod‘o operinę kūrybą ir laikmetį, kūrimo aplinkybes;
- apžvelgti Ch.Gounod‘o operos „Faustas“ dramaturgiją;
- aprašyti, koks Margaritos charakteris atsiskleidžia J. W. V. Geothės kūrinyje „Faustas“
- išanalizuoti Ch.Gounod‘o operos ir knygoje esančio Margaritos vaizdinio transformacijas
- Išanalizuoti, kaip transformacijos skirtinguose kūriniuose veikia operos solisto personažo kūrimą. Tyrimo metodai: literatūros analizė; interviu; duomenų analizė. Sudaryti tris lygiai, būdingi personažo charakteriui: žaisminga, mylinti, įskaudinta. Šios būsenos susietos tarpusavyje, jų visumą nulėmė atsiradusios emocijos: metamorfozė, skausmas. Sėkmingam Margaritos personažo realizavimui būtinos psichologinės ir asmeninės charakterio savybės, glaudus ryšys su kitais operos veikėjais, taip pat išvystytos vokalinės ir aktorinės patirtys. Margaritos personažo būsenų išryškinimas garantuoja gilią realizaciją. Kuriant personažą reikalinga išaiškinti jo „pradinį“ ir „bazinį“ laikotarpius.
One of the most popular operas of all time, Faust is reborn, creating different barriers to a certain happiness. The very transformation of the worldview, which requires the emphasis on Margarita as the most important axis of this opera, raises many questions, especially the roles of the younger generation. It is in building the character character that knowledge of the processes facilitates the implementation of the role. Research questions:
- What picture of Margarita is presented (Johann Wolfgang von Goethe in German)?
- In which planes is Margarita depicted by Ch. Gounod?
- How do the individual visions of all three authors contribute to the creation of this character for the opera soloist? The object of research – Margarita transformations Ch. Gounod in the opera Faust. The aim of the research is to reveal how the meaning of Margarita 's transformation contributes to the creation of the role. The following tasks :
- discuss Ch. Gounod operatic creation and era, the circumstances of creation;
- to review the dramaturgy of Ch.Gounod's opera "Faustus";
- to describe the character of Margarita revealed by V.J. Geothe Fauste
- to analyze the transformations of Ch.Gounod's opera and the image of Margarita in the book
- To analyze how transformations in different works affect the creation of an opera soloist character. Research methods: literature analysis; interviews; data analysis. The research allowed to create three levels characteristic of the character's character: playful, loving, hurtful. These states are closely intertwined, their totality was determined by the emotions that arose: metamorphosis, pain. These emotions grow and intertwine with each other as we move from a certain stage of childhood to maturity, and their development leads to a change in Margarita’s picture. The successful realization of Margarita's character requires psychological and personal character traits, close contact with other opera characters, as well as developed vocal and acting experience. The highlighting of Margarita's character states guarantees deep realization. When creating a character, it is necessary to clarify its "initial" and "basic" periods.