Inovatyvūs sprendimai statinėje reklamoje: „JCDecaux“ atvejis
Verikaitė, Neda |
Šio tyrimo objektas yra inovatyvūs sprendimai „JCDecaux“ statinėje reklamoje, o tyrimo tikslas – išanalizuoti inovatyvius sprendimus „JCDecaux“ statinėje reklamoje. Tyrimo problema formuluojama probleminiu klausimu: kokie inovatyvūs sprendimai gali būti taikomi lauko reklamoje? Pirmoje, teorinėje darbo dalyje, pateikiama moksliniuose šaltiniuose esanti nuomonė, apie integruotą marketingo komunikaciją, jos taikymą ir elementus. Taip pat pateikiama lauko reklamos analizė, jos rūšys, panaudojimas ir reikšmė reklamos rinkoje. Analizuojamas ir inovatyvumas, jo efektyvumas, siekiant įgyvendinti kūrybiškus sprendimus. Pateikiama nuomonė apie inovatyvumo svarbą statinėje reklamoje. Antroje darbo dalyje pasirinkti tyrimo metodai: atvejo studija, kurioje analizuojama „JCDecaux“ kompanija, jos istorija ir veikla. Taip pat pasirinkta mišri turinio analizė, kurioje analizuojami šaltiniai pagal turinio analizes kategorijas, siekiant išanalizuoti kokie inovatyvūs sprendimai naudojami „JCDecaux“ kompanijos statinėse reklamose. Rastos analitinės kategorijos (inovatyvūs elementai) yra suskaičiuotos. Darbo pabaigoje pateiktos apibendrinančios teorinės ir tyrimo dalies išvados bei rekomendacijos, norintiems įgyvendinti inovatyvias reklamas. Atlikus atvejo studiją, galima teigti, kad „JCDecaux“ yra lauko reklamos lyderė pasaulyje, kuri diegia kūrybiškus ir inovatyvius reklamų sprendimus. Kompanija turi plačią tobulėjimo istoriją, kuri įrodo, kad nuolat siekiama įgyvendinti modernias, išmanias priemones, kurios skatina atsinaujinimą. Kompanijos pasisekimą pagrindžia laimėti apdovanojimai lauko reklamos ir inovatyvumo srityse. „JCDecaux“ kuriami sprendimai visame pasaulyje yra tapę miesto fonu bei prisideda prie vartotojiškumo augimo. Turinio analizės rezultatai parodė, kad inovatyviuose sprendimuose dažniausiai būna reklamuojamas prekės ženklas/renginys, naudojamos išmaniosios technologijos, kviečiama atlikti veiksmą ar siūlomi prizai. Taip pat analizė parodė, kad inovatyvios lauko reklamos stengiasi suteikti praeiviams emocijas, išskirtinę patirtį. Analizuotose lauko reklamose dažniausiai yra kelių žingsnių seka, kuri skatina ilgesnę ir efektyvesnę vartotojo ir reklamuojamo prekės ženklo interakciją.
The subject of this research is innovative solutions in static advertising at JCDecaux, and the objective of the research is to perform the analysis of innovative solutions in static advertising at JCDecaux. The research problem is construed by raising a problema question: what innovative solutions can be applied for outdoor advertising? First, the arguments on integrated marketing communication, its application and elements submitted in scientific resources are provided in the theoretical part of this work. The analysis of outdoor advertising, its types, application and significance in the advertising market is also submitted therein. Innovation and its efficiency in implementing creative solutions are also investigated. The opinion on the significance of innovation in static advertising is submitted. The following research methods are selected in the second part of the work: case study, containing the analysis of the company JCDecaux, its history and activities. The mixed content analysis is chosen for the second part, wherein the sources according to selected content analysis categories are analysed in order to identify innovative solutions applied in static advertising of the company JCDecaux. The identified analytical categories (innovative elements) have been counted. Summarising conclusions and recommendations from the theoretical and research parts intended for people interested in implementation of innovative advertising are submitted at the end of this work. Upon the completion of the case study it may be maintained that JCDecaux is the global leader, which has an extensive history in improvement which proves that the company continuously strives to introduce modern and smart tools which promote innovation. Various awards in outdoor advertising and innovation fields prove the success of the company. The solutions developed by JCDecaux throughout the world have already become inseparable backgrounds in various cities and contribute to the growth of consumerism. The results of the content analysis demonstrated that brand names/events are the most common advertising objects, smart technologies are used, the viewers are invited to take action or rewards are offered. The analysis also disclosed that the objective of innovative outdoor advertising is to arouse a certain emotion in passers-by and provide an exceptional experience.