Vertės pasiūlymo komunikavimo gerinimas prekių ženklo „Rūta“ pavyzdžiu
Kančelkytė, Laura |
Dėl vyraujančios konkurencingos rinkos aplinkos, organizacijos privalo rasti sprendimus padėsiančius išsiskirti iš konkurentų, todėl tinkamai komunikuojamas vertės pasiūlymas, kuris vartotojams įrodo siūlomos kainos ir kuriamos vertės reikšmes, yra vienas iš svarbiausių procesų. Tyrimo problema: kaip pagerinti vertės pasiūlymo komunikavimą. Tyrimo objektas: vertės pasiūlymo komunikavimo gerinimas. Tyrimo tikslas: atlikus mokslinės literatūros ir empirinio tyrimo rezultatų analizę, pateikti empiriniu tyrimu patikrintus praktinius pasiūlymus, kaip pagerinti vertės pasiūlymo komunikavimą. Tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė, atvejo studija, fokusuotos grupės metodas. Teorinėje darbo dalyje atskleidžiama vertės bei vertės pasiūlymo samprata, įvardinamos rūšys, išskiriami teoriniai galimi vertės komunikavimo sprendimai. Analitinėje baigiamojo darbo dalyje siekiant atskleisti vertės pasiūlymo komunikavimo sprendimus atliekama atvejo studija, taikant kokybinę ir kiekybinę turinio bei antrinių duomenų analizę, o šiems sprendimams pagrįsti taikomas kokybinis fokusuotos grupės metodas. Atliktas empirinis tyrimas atskleidžia teorinėje darbo dalyje išskirtų vertės pasiūlymo komunikavimo sprendimų praktinį pritaikomumą prekių ženklo „Rūta“ pavyzdžiu. Praktinėje darbo dalyje išskiriamos vertės pasiūlymo komunikavimo probleminės sritys – nepakankamai veiksmingai komunikuojamos vertės dedamosios bei neišnaudojamos komunikacijos kanalų galimybės. Šioms problemoms spręsti, rekomenduojama stiprinti komunikaciją – komunikuoti vertės dimensijas bei derinti jas komunikaciniuose kanaluose, atnaujinti komunikacinių kanalų veiklą, dėl kurios didėtų vartotojų pasiekiamumas, o taip pat ir į socialinių tinklų komunikaciją įtraukti kitus vartotojų segmentus.
The prevailing competitive market environment requires organizations to find solutions to differentiate themselves from their competitors, and therefore the proper communication of the value proposition, which demonstrates to consumers the value of the price offered and the value created, is one of the most important processes. Research problem: how to improve the communication of the value proposition. The object of the research: improving the communication of the value proposition. Aim of the research: to provide practical suggestions for improving the communication of the value proposition by analyzing the scientific literature and the results of empirical research. Research methods: literature review, case study, focus group method. The theoretical part of the thesis presents the concept of value and the value proposition, identifies the types, and identifies the theoretical possible solutions for value communication. In the analytical part of the thesis, a case study is carried out in order to uncover the solutions for communicating the value proposition by applying qualitative and quantitative analysis of the content and secondary data, and a qualitative focus group method is applied to justify these solutions. The empirical study reveals the practical applicability of the value proposition communication solutions identified in the theoretical part of the thesis in the case of the brand "Rūta". The practical part of the thesis identifies the problem areas of value proposition communication - insufficient effective communication of the value components and not exploiting the possibilities of communication channels. To address these problems, it is recommended to strengthen communication by communicating the value dimensions and combining them in the communication channels, updating the activities of the communication channels, which would increase the reach of consumers, and involving other consumer segments in social network communication.