Krizių komunikacijos svarba organizacijos reputacijai Rusijos karo Ukrainoje sąlygomis: „Vičiūnai Group“ atvejis
Ivaškovaitė, Odeta |
Rusijos pradėtas karas Ukrainoje yra didžiausias karinis konfliktas Europos žemyne skaičiuojant nuo Antrojo pasaulinio karo pabaigos. Šis karinis konfliktas yra stiprus sukrėtimas pasaulio saugumui, tarptautinei ekonomikai bei humanitariniam stabilumui. Karo sąlygos neigiamai veikia ne tik paprastus gyventojus, bet ir verslo organizacijas, kurios turi sąsajų su Rusijos rinka. Joms tenka peržiūrėti ne tik nustatytas organizacijų vertybes, bet ir veikimo principus siekiant priimti reikiamus sprendimus išeiti iš šios rinkos, ar likti rizikuojant prarasti gerą reputaciją ir suinteresuotųjų šalių pasitikėjimą. Šio darbo objektas yra „Vičiūnai Group“ krizės komunikacija vykstant Rusijos karui Ukrainoje. Darbo tikslas – išnagrinėti krizės komunikacijos vaidmenį ir svarbą verslo organizacijų reputacijai Rusijos karo Ukrainoje metu. Teorinėje darbo dalyje atlikta literatūros šaltinių analizė, kuria siekta išsiaiškinti ir aprašyti reputacijos sampratą, taikymo būdus bei jos svarbą organizacijos funkcionavimui. Šioje dalyje taip pat pristatoma krizės samprata, krizių kilmės šaltiniai, etapai ir krizių valdymo metodai, pateikta krizių komunikacijos sampratos analizė bei analizuota komunikacijos svarba karo sąlygomis. Tiriamojoje dalyje ištirta „Vičiūnai Group“ taikyta krizių komunikacija Rusijos karo Ukrainoje sąlygomis. Taip pat pateiktas komunikacijos, marketingo bei politologijos ekspertų vertinimas, remiantis šiuo konkrečiu tiriamuoju atveju. Atlikti krizių komunikacijos svarbos Rusijos karo Ukrainoje sąlygomis tyrimai atskleidė, jog „Vičiūnai Group“ organizacijos pasirinkta krizių komunikacijos strategija buvo neveiksminga bei turinti neigiamos įtakos organizacijos reputacijai. Komunikacija buvo vėluojanti, neskaidri, organizacija naudojo per mažai komunikacijos sklaidos kanalų. Be to, visuomenei dalinti pažadai, kurie liko neištesėti.
Russia's war in Ukraine is the largest military conflict on the European continent since the end of World War II. This military conflict is a shock to world security, international economy and humanitarian stability. The conditions of war negatively affect not only ordinary cirizens, but also business organizations that have connection with the Russian market. Such organizations should review not only the set values of the organization, but also the principles of operation in order to make the necessary decisions to leave this market, or to stay there and assume the risk of losing a good reputation and confidence of stakeholders. The object of this work is the crisis communication strategy of „Viciunai Group“ during the Russian war in Ukraine. The aim of the research is to analyze the role and importance of crisis communication on the reputation of business organizations during the Russian war in Ukraine. In the theoretical part of the work, an analysis of literature sources was carried out, which aim was to find out and describe the concept of reputation, its application methods and its importance for the functioning of the organization. This part also presents the concept of crisis, sources of origin of crises, stages and methods of crisis management. It also presents an analysis of the concept of crisis communication and analyzes the importance of communication in war conditions. In the research part, the crisis communication strategy used by „Viciunai Group“ was investigated in the conditions of the Russian war in Ukraine. The assessment of communication, marketing and political science experts is also presented, based on this specific research case. The study of the importance of crisis communication in the conditions of the Russian war in Ukraine revealed that the crisis communication strategy chosen by the „Viciunai Group“ organization was not effective and had a negative impact on the organization's reputation. Communication was delayed, abstract, the organization used too few communication channels. In addition, there are promises made to the public that have not been fulfilled.