Logistikos procesų tobulinimas remiantis „Baltic Transline“ įmonės pavyzdžiu
Zamkova, Sofiia |
Tyrimo objektas: Logistikos procesai įmonėje „Baltic Transline“. Tyrimo tikslas: Nustatyti logistikos procesų tobulinimo galimybes įmonėje „Baltic Transline“. Uždaviniai: 1. Apibrėžti teorinius logistikos procesų aspektus, jų pagrindinius bruožus, vertinimo metodus ir kriterijus. 2. Atlikti empirinį tyrimą ir logistikos procesų analizę įmonėje „Baltic Transline“. 3. Pasiūlyti veiksmingas logistikos procesų tobulinimo strategijas ir galimybes įmonėje „Baltic Transline“. Tyrimo metodai: Statistinių duomenų analizė, grafinis rezultatų atvaizdavimas, kokybiniai ir kiekybiniai tyrimo metodai. Tyrimo rezultatai: Pirmojoje darbo dalyje buvo nagrinėti logistikos teoriniai pagrindai, logistikos procesai ir šiuolaikinės logistikos sistemų tendencijos, įskaitant SCM, 3PL, 4PL ir Logistics 4.0 koncepcijas. Taip pat buvo aptartos pasaulinių krizių (COVID-19, kariniai konfliktai) pasekmės tarptautinėms tiekimo grandinėms. Antrojoje darbo dalyje atliktas empirinės analizės tyrimas apie „Baltic Transline“ logistikos procesus. Buvo apklausti penki vadybininkai (kokybinis tyrimas) ir penki ilgalaikiai klientai (kiekybinis tyrimas). Nustatytos stiprybės (patikimumas, lankstumas, profesionali komanda), taip pat problemos – komunikacijos trūkumai, pasenusi techninė bazė, darbuotojų kaita ir didelė konkurencija rinkoje. Trečiojoje darbo dalyje atlikta SSGG analizė ir remiantis ja pateiktos tobulinimo priemonės: SED ir CRM sistemų diegimas, GPS stebėjimas, transporto parko modernizavimas ir darbuotojų mokymai. Apskaičiuota įgyvendinimo kaina – apie 21,7 mln. eurų, su galimybe ją įgyvendinti etapais. Pagrindinės išvados arba teorinė ir praktinė darbo reikšmė: Darbas turi tiek teorinę, tiek praktinę vertę. Teoriškai jis sistemina šiuolaikinius požiūrius į logistiką nestabilios išorinės aplinkos sąlygomis. Praktiškai pateikiami konkretūs logistikos procesų tobulinimo sprendimai „Baltic Transline“ įmonėje su kaštų įvertinimu, kurie gali būti panaudoti strateginiame įmonės planavime. Siūlomų priemonių įgyvendinimas padės didinti įmonės tvarumą, klientų pasitenkinimą ir konkurencingumą.
Research object: Logistics processes in the company Baltic Transline. Research aim: Determine possibilities for improving logistics processes in the company Baltic Transline. Objectives: 1. To define theoretical approaches to logistics processes, their key features, methods and criteria for assessing the effectiveness of these processes. 2. To conduct an empirical study and analysis of logistics processes at Baltic Transline's company. 3. To propose effective strategies and possibilities for improving logistics processes in the company Baltic Transline. Research method: Analysis of statistical data, graphic representation, qualitative and quantitative research methods. Research results: in the first part of work examined the theoretical foundations of logistics, logistics processes and modern trends in logistics systems, including the concepts of SCM, 3PL, 4PL and Logistics 4.0. The consequences of global crises (COVID-19, military conflicts) for international supply chains were also considered. In the second part of work was conducted empirical study of the logistics processes of Baltic Transline. Five managers (qualitative research) and five clients (quantitative) were interviewed. As a result, strengths (reliability, flexibility, professionalism of the team) were identified, as well as problem areas - communication deficiencies, obsolescence of the technical base, personnel changes and high competition. In the third part of work a SWOT analysis was conducted and, based on it, improvement measures were proposed: implementation of ECM and CRM systems, GPS monitoring, modernization of the vehicle fleet and personnel training. Estimated costs for implementation were calculated - about 21.7 million euros, with the possibility of phased implementation. Main conclusions and the importance of work to theoretical and practical domain: The work has both theoretical and practical value. Theoretically, it systematizes modern approaches to logistics in an unstable external environment. In practice, it offers specific ways to improve processes in Baltic Transline with cost assessment, which can be used in the company's strategic planning. Implementation of the proposals will increase sustainability, customer satisfaction and competitiveness.