Synthesizer technology and performance practices in synth-pop album "Electronic sounds"
Vaitkevičius, Vincas |
Šis darbas pavadinimu „Sintezatorių technologija ir atlikimo praktika „Synth-Pop“ albume „Elektroniniai garsai“, tyrinėja limituotą instrumentų panaudojimą, gyvą atlikimą ir „electro-pop“ ir „synth-pop“ žanrus. Šis muzikinis darbas pagrinde yra įkvėptas ankstyvaisiais Žano Žako Perio, grupių „Kraftwerk“ ir „Depeche Mode“ muzikiniais darbais. Pagrindine mintis yra įrašyti albumą, kuris yra suvestas prieš įrašymo sesiją skaitmeniniame pulte, ir atliktas iš vieno bandymo su limituotu instrumentų kiekiu (penki instrumentai). Projektas prasidėjo tyrinėjat artistus tokius kaip Žanas Žakas Peris, kuris yra vienas iš pionierių eksperimentinių instrumentų panaudojimų „Electro-pop“ muzikiniame žanre, „Kraftwerk“ kurie pakeitė muzikinės produkcijos technologijas su savo minimalistiniu požiūriu į instrumentų panaudojimą. Ir galiausiai grupė „Depeche Mode“, kurie sėkmingai savo gyvavimo pradžioje (1980 metais) sugebėjo su pigiais pagal tą metą instrumentais sukurti komerciškai sėkmingą muziką ir tapti pasaulyje žinomais atlikėjais. Praktinė dalis apima analoginių ir skaitmeninių sintezatorių panaudojimą, sekvencijos, skaitmeninio signalo apdorojimą ir efektus. Apribojimai buvo uždėti tam, kad išmokti kitaip mąstyti, atsargiai panaudoti turimus išteklius ir ištobulinti atlikimą. Projektas nagrinėja garso dizainą, sąveiką tarp analoginės ir skaitmeninės įrangos, gyvą atlikimą ir sekvencijos technikas naudojant skaitmeninė garso pultą ir kompiuterį. Kuriant ir atliekant „Synth-Pop“ kompozicijas, ši tema siekia ištirti įrašą atliekamą gyvai sintezatorių pagalba. Kaip vienas žmogus gali groti penkiais skirtingais instrumentais vienu metu, kaip suprogramuoti ir naudoti sekvenciją, ištobulinti muzikos atlikimą kaip muzikantui, suvesti įrašą prieš įrašymo sesiją ir pasiekti geriausią įmanomą rezultatą paspaudus mygtuką „Įrašyti“.
This work, titled “Synthesizer technology and Performance Practices in Synth-Pop album”, explores the use of limited instrumentation, live performance techniques, and aestethetics of the electro and synth-pop genres. Musical work is mainly inspired by early works of artists such as Jean-Jacques Perrey, Kraftwerk and Depeche Mode. The main idea is to record an album which is mixed before the recording session, then recorded and performed in one take with limited usage of instruments (five instruments). The work started by examining artists like Perrey who is one of the pioneers of the experimental use of synthesizers in electronic pop music, Kraftwerk who revolutionized music production technologies by their minimalistic approach to usage of instruments. And Depeche Mode, who in the 1980s successfully utilized affordable analog synthesizers to create commercially successful music, became globally renowned. The practical component includes the usage of analog and digital synthesizers, sequencers, digital signal processing and effects. Limitations were set to learn how to think differently, store resources and master performances. The project explores sound design, interplay between analog and digital equipment, live performance techniques, and sequencing methods using a digital mixer and computer. By creating and performing synth-pop compositions, this thesis seeks to explore the live performance recording using synthesizers. This project investigates how a single performer can manage five instruments simultaneously, how to program and sequence them, mastering the performance as a musician, mixing before recording session and doing your best performance after hitting the “record” button.