Hibridinio darbo dizaino taikymas Lietuvos įmonėse siekiant didinti darbuotojų rezultatyvumą
Makelytė, Aistė |
Tyrimo problema - koks turi būti hibridinio darbo dizainas organizacijose, siekiant padidinti darbuotojų rezultatyvumą. Tyrimo hipotezės ir prielaidos H1: Dirbant 1-3 dienas per savaitę ne darbo vietoje, darbuotojai yra rezultatyvūs. H2: Metus ir daugiau organizacijose pradirbę hibridiniu būdu darbuotojai demonstruoja didesnį darbo rezultatyvumą. H3: Darbuotojai, turintys namuose tinkamai įrengtą nuotolinio darbo vietą, demonstruoja didesnį darbo rezultatyvumą. P1: Hibridinis darbas gali padidinti darbuotojų rezultatyvumą. P2: Hibridinis darbas gali sukelti komunikacijos iššūkių P3: Hibridinis darbo modelis teigiamai veikia darbuotojų iniciatyvumą. Tyrimo objektas – hibridinio darbo dizaino taikymas Lietuvos įmonėse, siekiant darbuotojų rezultatyvumo. Tyrimo tikslas – ištirti, koks turi būti taikomas hibridinio darbo dizainas Lietuvos organizacijose, siekiant padidinti darbuotojų rezultatyvumą. Tyrimo metodologija ir metodai: pirmoje dalyje yra atliekama mokslinės literatūros analizė, o tyrimo problemai ištirti naudojami tiek kiekybinio, tiek kokybinio tyrimo metodai. Kiekybinis tyrimas yra atliekamas pasitelkiant anketinę apklausą, o kokybinis – pusiau struktūruotą interviu metodą. Rezultatai: pateiktas hibridinio dizaino taikymas Lietuvos organizacijose, dirbančiose hibridiniu būdu. Išvados: Darbuotojų rezultatyvumas, dirbant hibridiniu būdu Lietuvos organizacijose pirmiausiai turėtų būti pritaikytas atsižvelgiant į įmonės sritį, kurioje ji veikia, tačiau tuo pačiu turėtų būti laikomasi ir kelių tyrimų metų atrastų rekomendacijų. Hibridinis darbas turėtų vykti 1-3 dienas per savaitę, darbuotojai turėtų turėti pritaikytą netrukdomą nuotolinę darbo vietą, o nauji darbuotojai turėti sklandų įvedimo planą, kad greičiau įsilietų į organizacijos vidų ir nekiltų problemų vertinant jų rezultatyvumą dar tik pirmaisiais darbo metais. Šis darbas yra į empirinį tyrimą orientuotas magistro baigiamasis darbas.
Research problem: how to apply hybrid work design to increase employee productivity. Research question and hypothesis and assumptions: H1: working remotely 1 – 3 days per week does not reduce employee productivity. H2: Employees who have worked in a hybrid model for one year or more demonstrate higher productivity. H3: Employees with a properly equipped home workplace demonstrate higher work productivity. P1: Hybrid work can increase employee productivity. P2: Hybrid work can lead to communication challenges. P3: Hybrid work model has a positive effect on employee initiative. The object of the research – the implementation of hybrid work design in Lithuanian companies to enhance employee productivity. The aim of the research – to identify he most effective hybrid work model to be applied in Lithuanian organisations in order to improve employee productivity. Research methodology and methods: the first part analyses the scientific literature. Both quantitative and qualitative research methods are used to examine the research problem. The quantitative study is conducted using a questionnaire, and the qualitative study is conducted using a semi-structured interview method. Results: presented application of hybrid work design in Lithuanian organisations working in a hybrid manner. Conclusions: Employee productivity in Lithuanian organisations working in a hybrid model should first consider the company’s area of activity. Additionally, several years research-based recommendations should be followed: hybrid work should take place 1-3 days per week; employees should have dedicated, interruption - free remote workplace; and new employees should follow a clear introduction plan to integrate smoothly into the organization and productivity during their first year of work. This work is a master's thesis focused on empirical research.