Specialiųjų poreikių mokinių dėmesio lavinimas naudojant skaitmeninę mokymosi priemonę „EduSensus“
Blažonienė, Vita |
Šio darbo teorinė dalis skirta aptarti specialiųjų poreikių mokinių dėmesio lavinimo svarbą ir galimybes, pasitelkiant šiuolaikines technologijas. Išskiriamos skirtingos specialiųjų poreikių mokinių problemos, specialiojo pedagogo darbo svarba pritaikant mokymosi metodus prie jų poreikių. Pristatoma skaitmeninė mokymosi priemonė „EduSensus“. Pedagoginės veiklos tyrimo problema: specialiųjų poreikių mokinių negebėjimas išlaikyti dėmesį ilgesnį laiką atliekant užduotis. Tyrimo objektas: X mokyklos 8 klasės specialiųjų poreikių mokinių dėmesio sukaupimo užduočiai atlikti lavinimas naudojant skaitmeninę mokymosi priemonę „EduSensus“. Tyrimo tikslas: nustatyti skaitmeninių priemonių rinkinio „EduSensus“ poveikį X mokyklos 8 klasės specialiųjų poreikių mokinių dėmesio lavinimui. Tyrimo rezultatai: atlikus tyrimą išsiaiškinta, kad skaitmeninių priemonių rinkinys „EduSensus“ yra puikus mokymo įrankis, kuris gali padėti lavinant mokinių dėmesį atliekant užduotis. Tyrimo dalyviams toks užduočių pateikimo būdas patiko, dėmesys buvo sutelktas į veiklą. Neigiami aspektai – mokiniai vengė atlikti užduotis, kuriose buvo reikalaujama nurodyti loginę frazių seką, taip pat, vengė užduočių, kurių formuluotė buvo ilgesnė ir painesnė. Išvados: skaitmeninių priemonių rinkinys „EduSensus“ yra tinkama priemonė lavinti mokinių dėmesį atliekant užduotis. Naudojant šią priemonę gerėja užduočių atlikimo tempas ir kokybė, taip pat noras atlikti užduotis iki galo. Įrodyta, kad pasitelkiant šiuolaikines technologijas galima tikėtis dėmesio ir susikaupimo.
The theoretical part of this work is dedicated to discuss the importance and possibilities of attention training for students with special needs using modern technologies. It highlights the various problems faced by students with special needs and the importance of the role of special education teacher in adapting teaching methods to their needs. Also the digital learning tool „EduSensus“ is presented. Problem of the pedagogical activity research: inability of special needs students to sustain attention for longer periods of time on tasks. Research subject: attention training of 8th-grade students with special needs at X School using the digital learning tool „EduSensus“. Reseach aim: to determine the impact of the digital toolkit „EduSensus“ on attention training of 8th-grade students with special needs at X School. Research results: the study found that the digital toolkit „EduSensus“ is an excellent teaching tool that can help to train students‘ attention while performing tasks. Participants liked this way of presenting tasks, and their attention was focused on the activity. Negative aspect of this digital tool was that students avoided tasks that required to indicate the logical sequence of phrases, as well as tasks with longer and more complex formulations. Conclusions: the digital toolkit „EduSensus“ is a suitable tool for attention training while performing tasks. Using this tool improves the speed and quality of tasks and the desire to complete tasks. It has been proven that using modern technologies can enhance attention and concentration.