Studentų vadybos ir verslumo kompetencijų stiprinimas
Nugarienė, Emilija |
Tyrimo subjektas – VDU Žemės ūkio akademijos studentai, studijuojantys Agronomijos, Inžinerijos, Miškų ir Ekologijos, Bioekonomikos plėtros fakultetuose. Tyrimo objektas – vadybos ir verslumo kompetencijų stiprinimas Darbo tikslas - įvertinti VDU ŽŪA Agronomijos, Inžinerijos, Miškų ir Ekologijos fakultetų studentų vadybos ir verslumo žinių bei gebėjimų poreikį bei pateikti siūlymus dėl jų stiprinimo. Darbo uždaviniai: 1. Ištirti studentų vadybos ir verslumo kompetencijų trūkumo problemą šiuolaikinėje darbo rinkoje, analizuojant pagrindines priežastis ir šio trūkumo pasekmes studentų integracijai į darbo rinką; 2. Atlikti mokslinės literatūros analizę dėl vadybos ir verslumo žinių bei gebėjimo poreikio; 3. Atlikti VDU ŽŪA fakultetų studentų apklausą, siekiant nustatyti jų požiūrį į vadybos ir verslumo žinias bei gebėjimus, įvertinti jų poreikius ir palyginti skirtingų fakultetų rezultatus. 4. Remiantis tyrimo rezultatais bei studentų ir darbdavių įžvalgomis pasiūlyti studentų vadybos ir verslumo kompetencijų bei gebėjimų stiprinimo priemones, Tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė; kiekybinė turinio analizė, interviu; studijų programų duomenų analizė; grafinis vaizdavimas, palyginimas, apibendrinimas. Tyrimo rezultatai: vadybos ir verslumo kompetencijos yra svarbios visų studijų krypčių studentams, nepriklausomai nuo to, ar jie studijuoja socialinius, ar technologinius bei gamtos mokslus. Apklausos ir studijų programų analizė parodė, jog studentai iš Agronomijos, Inžinerijos, Miškų ir Ekologijos fakultetų jaučia šių kompetencijų trūkumą, ypač praktinių įgūdžių srityje. Tyrimas taip pat atskleidė, kad verslumo turinys dažnai yra integruotas fragmentiškai: daugelis su verslumu susijusių dalykų yra pasirenkami, o kai kur jų išvis nėra. Studentai išskyrė konkretų poreikį stiprinti gebėjimus tokiose srityse kaip verslo planavimas, projektų valdymas, inovacijos ir kritinis mąstymas. Darbdavių įžvalgos patvirtino, kad šių įgūdžių trūkumas apsunkina absolventų integraciją į darbo rinką.
Research subject – students of the Vytautas Magnus University Agriculture Academy studying in the Faculties of Agronomy, Engineering, Forest and Ecology, and Bioeconomy Development. Research object – the strengthening of management and entrepreneurship competencies. Aim of the thesis –To assess the need for management and entrepreneurship knowledge and skills among students of the Agronomy, Engineering, Forestry and Ecology faculties at VDU Agriculture Academy, and to provide suggestions for strengthening these competencies. Objectives of the thesis: 1. To investigate the problem of lacking management and entrepreneurship competencies in the modern labor market by analyzing the main causes and the consequences of this shortage for integration into the workforce. 2. To conduct a theoretical analysis of the need for management and entrepreneurship knowledge based on academic literature and current labor market trends. 3. To carry out a survey among students of the VDU Agriculture Academy faculties to determine their attitude toward management and entrepreneurship knowledge and skills, assess their needs, and compare the results across different faculties. 4. To propose measures for strengthening management and entrepreneurship competencies, based on the research findings and insights from students and employers. Research methods: Scientific literature analysis; quantitative content analysis; interviews; analysis of study program data; graphical representation, comparison, generalization. Research results: Management and entrepreneurship competencies are important for students of all fields of study, regardless of whether they are pursuing social sciences, technological, or natural sciences. The survey and analysis of study programs revealed that students from the Faculties of Agronomy, Engineering, and Forestry and Ecology perceive a lack of these competencies, particularly in the area of practical skills. The research also showed that entrepreneurship-related content is often integrated in a fragmented manner: many relevant subjects are offered as electives, and in some cases, are not included at all. Students identified a clear need to strengthen their abilities in areas such as business planning, project management, innovation, and critical thinking. Insights from employers confirmed that the lack of these skills hinders graduates’ successful integration into the labor market.