Iniciatyvumo skatinimas 3 - 4 metų vaikų klasėje integruojant ugdymo priemonę „darbų kortelės“
Tamošiūnaitė, Elija |
Pedagogai dirbdami su ikimokyklinio amžiaus vaikais dažnai gali susidurti su vaikų iniciatyvumo stygiumi, kuomet jie nesiima, naujų veiklų, nesidomi nauja informacija. Šiame darbe nagrinėjamas vaikų iniciatyvumas, šio gebėjimo ugdymo nauda vaikams bei kodėl yra svarbu būti iniciatyviam. Nagrinėjama žaidimu grįsto mokymo samprata, šio metodo nauda vaikams ir pristatoma žaidimu grįsta ugdomoji priemonė „darbų kortelės“, kuria siekiama ugdyti 3 - 4 metų vaikų iniciatyvumą. Atliktas kokybinis tyrimas, kurio metu ankstyvojo ugdymo mokykloje, Vilniuje buvo stebima 3 - 4 metų vaikų klasė, kurioje mokosi 16 vaikų. Tyrimo metu buvo diegiama inovacija - ugdomoji priemonė „darbų kortelės“ ir buvo stebima bei žymima vaikų iniciatyvumo lygiai nuo labai išreikšto iniciatyvumo iki labai neišreikšto iniciatyvumo. Šio darbo tyrimo problema - Vaikų iniciatyvumo stygius atliekant įvairius darbus. Tyrimo objektas - vaikų iniciatyvumo skatinimas. Tyrimo tikslas - Skatinti 3 - 4 metų vaikų iniciatyvumą atliekant įvairius darbus pasitelkiant „darbų kortelės“. Naudojami tyrimo metodai: literatūros analizė, stebėjimas, tyrėjo užrašų turinio analizė. Tyrimo metu įdiegtos inovacijos rezultatai - išanalizavus trijų savaičių laikotarpyje gautus duomenis buvo matoma dinamiškas vaikų iniciatyvumo didėjimas naudojant ugdymo priemonę „darbų kortelės“. Taip pat palyginus gautus duomenis prieš diegiant inovaciją ir po jos diegimo pastebėta, kad vaikų reiškiamas iniciatyvumo lygis padidėjo. Prieš inovacijos diegimą vaikų iniciatyvumo lygis buvo reiškiamas vidutiniškai ir mažai, o diegiant inovaciją vaikų iniciatyvumas buvo reiškiamas lygiuse - labai išreikštas ir vidutiniškai išreikštas iniciatyvumas. Išvados - Atlikus tyrimą matoma, kad žaidimu grįsta ugdomoji priemonė „darbų kortelės“ skatina 3 - 4 metų vaikų iniciatyvumą.
When working with preschool children, educators can often face a lack of initiative on the part of children when they are not taking on new activities or they are not interested in new information. This paper examines children's initiative, the benefits of developing this ability for children and why it is important to be proactive. This paper describes the concept of game-based teaching, the benefits of this method for children and presents a game-based educational tool “work cards” aimed at developing the initiative of children aged 3-4. A qualitative study was carried out, during which a class of 16 children aged 3-4 years was observed at an early childhood school in Vilnius. During the research, an innovation - the educational tool “work cards” was introduced to children and the levels of their initiative were monitored and marked from very expressed initiative to very unexpressed initiative. The problem of the research is the lack of initiative of children to carry out various jobs. The object of the research is the promotion of children's initiative. The aim of the research is to encourage the initiative of 3-4 year old children in various jobs using “work cards”. Research methods used: literature analysis, observation, analysis of the content of the researcher's notes. The results of the innovation introduced during the research were that the analysis of the data obtained during the three-week period showed a dynamic increase in children's initiative using the educational tool “work cards”. A comparison of the data obtained before and after the introduction of the innovation also showed an increase in the level of initiative expressed by children. Prior to the introduction of innovation, the level of children's initiative was medium and low, and during the implementation of innovation, the level of initiative of children was expressed at a higher level - high and medium initiative. Conclusions - The study shows that the game-based educational tool “work cards” encourages the initiative of children aged 3-4.