Mokinių įsitraukimo mokytis gebėjimų ugdymas, diegiant pozityvaus elgesio ugdymo sistemos priemonę
Postnovienė, Daiva |
Tyrimu siekiama atskleisti mokinio pozityvaus elgesio ugdymo individualizuotos sistemos priemonės įtaką įsitraukimui mokantis. Tyrimo problema. Pirmos klasės mokiniai turi elgesio ir emocijų sunkumų, pasižymi netinkamu, agresyviu elgesiu klasėje, menku saves vertinimu, nenoru mokytis, neįsitraukia į veiklas pamokų metu. Tyrimo tikslas. Ugdyti mokinių įsitraukimo mokytis gebėjimus, diegiant pozityvaus elgesio ugdymo individualizuotos sistemos priemonę pirmos klasės mokiniams, patiriantiems elgesio ir emocijų sunkumus, lietuvių kalbos užsiėmimų metu. Tyrimo objektas: pozityvaus elgesio ugdymo priemonė - „Elgesio įsivertinimo dienoraštis”. Tyrimo eigoje mokiniai užsiėmimų metu, mokantis lietuvių kalbos, turėjo laikytis numatytų taisyklių. Po užsiėmimo kiekvienas mokinys savo „Elgesio įsivertinimo dienoraštyje” įsivertino savo elgesį ir pastangas. Mokinių įsivertinimas ir emocinis įsitraukimas buvo stebimi, pildant stebėjimo protokolą ir tyrėjui reflektuojant. Pirmų užsiėmimų metu mokiniai laikėsi taisyklių ir atliko reikiamas užduotis. Tyrimo metu mokinių įsitraukimas mokytis kito. Norint įtraukti mokinius darbui, reikėjo sužaidybintų elementų ir dažnesnių pagyrimų už pastangas. Patyrę sėkmę mokantis, mokiniai noriai atlikdavo reikiamas užduotis ir džiaugėsi įsivertinę save „Elgesio įsivertinimo dienoraštyje”. Tyrimo metu akademinis mokinių pažangumas gerėjo. Pozityvaus elgesio ugdymo individualizuotos sistemos priemonė „Elgesio įsivertinimo dienoraštis” paskatino mokinius prisiimti atsakomybę už savo elgseną, turėjo teigiamos įtakos įsitraukimui mokantis.
The Influence of a Personalized System for Developing Positive Behavior on Student Engagement in Learning. Research Problem: First-grade students face behavioral and emotional difficulties, exhibit inappropriate and aggressive behavior in the classroom, have low self-esteem, lack the desire to learn, and do not engage in classroom activities. Research Objective: To develop students engagement in learning by implementing a personalized system for developing positive behavior for first-grade students experiencing behavioral and emotional difficulties during Lithuanian language lessons. Research Focus: The positive behavior development tool - "Behavior Self-Assessment Diary." Research Process: During the lessons, students were required to follow predetermined rules. After each session, every student assessed their behavior and efforts in their "Behavior Self-Assessment Diary." The students self-assessments and emotional engagement were monitored through observation protocols and researcher reflections. Findings: Initially, students adhered to the rules and completed the necessary tasks. Throughout the study, student engagement in learning varied. To maintain student involvement, elements of gamification and more frequent praise for efforts were necessary. Experiencing success in learning, students willingly completed the required tasks and were pleased with their self-assessment in the "Behavior Self-Assessment Diary." Conclusion: During the study, students academic progress improved. The personalized system tool for developing positive behavior, the "Behavior Self-Assessment Diary," encouraged students to take responsibility for their behavior and had a positive impact on their engagement in learning.