4-5 metų amžiaus vaikų sudominimo knyga būdai
Račkauskienė, Tatjana |
Tyrimo problema. Šiomis dienomis visur skubančiame pasaulyje vis labiau populiarėja kompiuterinės technologijos, daugumą knygų galime skaityti internete ar net tam skirtame kompiuteriniame įrenginyje. Ikimokyklinio amžiaus vaikai greitai isisavina kompiuterines technologijas, todėl kaip mano daugelis tėvų, geriau duoti vaikui telefoną ar kompiuterį, įjungti animacinį filmą, kad patiems užsiimti tais darbais, kurie šiuo metų aktualus suaugusiems. Vaikams mažai skaitomos knygos, ikimokyklinio amžiaus vaikai negali paaiškinti kokios knygos jiems patinka. Negali arba nemoka nuosekliai ir logiškai reikšti savo mintis. Todėl didelis krūvis tenka ikimokyklinio amžiaus pedagogams, surasti sudominimo knyga būdus, pateikti ir padėti vaikams susidraugauti su knyga ir pasakiškų, stebuklingų pasauliumi. Tyrimo tikslas – atskleisti 4-5 metų vaikų sudominimo knyga būdus. Tyrimo uždaviniai: literatūros šaltinių analizė; išsiaiškinti vaikų mintis apie mėgstamiausias knygas ir veiklą su jomis; atskleisti pedagogų naudojamus sudominimo knyga būdus su 4-5 metų vaikais. Hipotezė: tikėtina, kad sudominimo knygomis būdai padeda 4-5 metų vaikams labiau domėtis vaikų literatūra ir knygomis. Tyrimo metodai. Literatūros šaltinių analizė; pokalbis su vaikais. anketinė pedagogų apklausa. Tiriamieji. Pokalbyje dalyvavo 15 vaikų 4-5 metų amžiaus iš skirtingų ikimokyklinės įstaigos grupių. Pedagogų apklausoje dalyvavo 100 pedagogų. Tyrimo rezultatai. Mėgstamiausiomis knygomis vaikai laiko pasakas, užduočių knygeles, spalvinimo knygas ir paveikslėlius. Pačios įdomiausios veiklos su knygomis - knygų vartymas, žiūrėjimas, „skaitymas“, aptariant tai su draugais, spalvinimas ir piešimas. Asmuo , kuris padeda susidraugauti su knyga, t.y skaito jas prieš miegą, perka knygas tai šeimos nariai – mama, tėtis, močiutė, senelis, brolis ar sesuo. Pedagogų anketinės apklausos tyrimo duomenys rodo, jog literatūros ugdomoji reikšmė ugdo vaiką kaip asmenybę, moko nuosekliai ir logiškai reikšti mintis, visapusiškai ugdo vaiko kalbą, augančiam vaikui knyga padeda pažinti pasaulį ir save. Geriausiai skaityti 4-5 metų vaikams pasakas, istorija, knygas atitinkančias vaikų amžių, dar enciklopedijas, apie gyvūnus ir paveikslėlių knygas. Pats geriausias būdas pristatyti ir sudominti vaikus knygą tai skaitymas, dalyvavimas projektuose, naratyviniame žaidime, vaidinimai. Raktiniai žodžiai: literatūrinis ugdymas, ikimokyklinis vaikų amžius, sudominimo knyga būdai.
Investigation problem. Nowadays, in the fast-paced world, computer technology is becoming more and more popular, and most books can be read online or even on a dedicated computer device. Preschoolers quickly learn computer technology, so like many parents, it’s better to give your child a phone or computer to turn on an animation to engage themselves in the work that’s relevant to adults this year. Books are rarely read to children, preschoolers cannot explain which books they like. Can't or can't express my thoughts consistently and logically. Therefore, it is a big burden for preschool educators to find ways to interest the book, to present and help children make friends with the book and the fabulous, magical world. The aim of the research is to reveal the ways of interest of 4-5 year old children in the book. Research objectives: analysis of literature sources; to find out children's thoughts about favorite books and activities with them; to reveal the methods of interest in the book used by teachers with children aged 4-5. Hypothesis: It is likely that the methods of interest in books help children aged 4-5 to become more interested in children's literature and books. Research methods. Analysis of literature sources; conversation with children; questionnaire survey of teachers. Subjects. The interview was attended by 15 children aged 4-5 from different preschool groups. 100 teachers participated in the survey of teachers. Research results. Children consider fairy tales, task books, coloring books and pictures to be their favorite books. The most interesting activities with books are flipping, watching, "reading" books, discussing them with friends, coloring and drawing. A person who helps to make friends with a book, i.e. reads it before bed, buys books from family members - mom, dad, grandmother, grandfather, brother or sister. The research data of the teachers' questionnaire survey show that the educational significance of literature develops the child as a personality, teaches to express ideas consistently and logically, fully develops the child's language, the book helps the growing child to know the world and himself. It is best to read fairy tales, stories, age-appropriate books, other encyclopedias, animals and picture books for children aged 4-5. The best way to present and interest a book to children is by reading, participating in projects, narrative play, and acting. Keywords: literary education, preschool age, book interest methods.