Improving cash conversion cycle in logistics company: case of Girteka group
Kucinas, Vilius |
Krovinių vežimo kelių transportu rinka jau seniai pasižymi mažomis maržomis ir nuožmia konkurencija. Transporto įmonės, siekdamos išlikti konkurencingos, yra įpareigotos siūlyti ne tik geriausias (mažiausias) kainas, bet ir ilgesnes mokėjimo sąlygas. Reikia pastebėti, jog transporto paslaugas teikiančioms įmonėms būdinga specifinė išlaidų struktūra (degalai 22 proc., Atlyginimai 30 proc., Nuoma 14 proc. ir kt.), kurioje, dauguma sąnaudų tiekėjų taip pat turi didesnę derybinę galią nei transporto bendrovės. Dėl to transporto įmonės neturi daug galimybių derėtis ir prailginti mokėjimo terminų. Dėl šių priežasčių, transporto įmonėms būdingas griežtas apyvartinio kapitalo valdymo bei nuolatinis pinigų konvertavimo ciklo gerinimas. Pagrindinė šio baigiamojo darbo tema yra išanalizuoti Girteka įmonių Grupės (toliau – Girteka) pinigų konversijos ciklą. Šio darbo tikslas yra - identifikuoti pagrindines Girtekos operatyvinės bei valdymo veiklų sritis ir pateikti rekomendacijas ir gaires, kurios padėtų išspręsti šiame darbe iškeltą problemą - kaip pagerinti pinigų konversijos ciklą Girtekoje. Šiame darbe buvo naudojami keli tyrimo metodai: literatūros analizė, lyginamoji analizė, mokslinės literatūros apibendrinimas, esamų procesų schemų peržiūra, realių procesų peržiūra, procesų schemų parengimas, valdymo struktūrų peržiūra ir pokalbiai su departamentų vadovais. Analizė padėjo identifikuoti kelias tobulintinas sritis ir pateikti šio darbo rezultatus - devynios rekomendacijos penkiuose skirtinguose departamentuose bei rekomendacijų įgyvendinimo gaires. Remiantis atlikta analize, buvo atlikta trumpa kiekvieno departamento apžvalga, siekiant supažindinti aukščiausio lygio vadovybę su pagrindinėmis problemomis. Pateiktos aštuonios rekomendacijos struktūros pokyčių, atsakomybių paskirstymo bei pasidalijimo, departamentų įgalinimo bei vadovybės valdymo srityse. Visoms rekomendacijoms pasiūlytos konkrečios įgyvendinimo gairės pagal atskirus departamentus.
Road freight transportation market has long been characterized by low margins and fierce competition. The transportation companies are obligated to offer not only best prices but also long payment terms in order to stay competitive. Moreover, companies providing transportation services has a specific costs structure (Fuel 22%, Salaries 30%, Lease 14% ant etc.) where most of the costs’ suppliers has also stronger negotiation power than the transportation company. Due to this transport companies can not easily negotiate with them and prolong payment terms. This leads transportation companies to a tight working capital management and constant improvement of cash conversion cycle. The main goal of this diploma paper is to analyze the Cash Conversion Cycle of Girteka Group (further – Girteka). The paper is aimed to identify the main areas of the Girteka’s operational and management activities and propose recommendations and guidelines to the main problem, raised in this capstone project – how to improve the Cash Conversion Cycle in Girteka. Several methods where used in this paper: literature analysis, comparative analysis, generalization of scientific literature, revision of current process flowcharts, observation of physical processes, preparation of flowcharts, revision of management structures and interview of responsible management. Analysis of the Girteka helped to identify several areas for improvement and come up with a result of this paper work – nine recommendations in five separate departments, followed with the implementation guidelines. Based on the analysis made, short overview of every department was made, to present the top management about the main issues, possible impact to the strategic plans and suggested solutions. Eight recommendations were presented in these areas: structure changes, distribution of responsibilities, empowering separate departments and management changes. For every recommendation the specific implementation guidelines were proposed for each department.