Telekomunikacijų įmonės AB „Telia Lietuva“ atsparumo didinimo strategija
Četvergas, Simonas |
AB „Telia Lietuva“ galima laikyti inovatyviausias ir plačiausias paslaugas teikiančia įmone Lietuvoje. Nors įmonė yra žinoma dėl gana aukštos paslaugų kokybės ir didelio jų prieinamumo įvairiose Lietuvos teritorijose, pastaruoju metu bendrovė susiduria su klientų rato mažėjimu, ypač mobiliojo ryšio paslaugose. Problemos atsiradimo priežastims išsiaiškinti buvo išsikeltas probleminis klausimas – kaip didinti AB „Telia Lietuva“ strateginį atsparumą per vartotojų lojalumą? Darbo objektu pasirinktas telekomunikacijų įmonės AB „Telia Lietuva“ strateginio atsparumo didinimas, o darbo tikslas yra atskleisti, kokie strateginiai sprendimai padėtų telekomunikacijų bendrovei AB „Telia Lietuva“ apsisaugoti nuo neigiamų išorės veiksnių. Situacijos analizės tikslas – išsiaiškinti, kokia yra dabartinė AB „Telia Lietuva“ atsparumo išorės destruktyviems veiksniams situacija, kad būtų galima rasti probleminių situacijų sprendimo būdus. Analizuojant mokslinę literatūrą išsikeltos kelios hipotezės, kurios reikalauja pagrindimo arba paneigimo tam, kad suprasti problemos pagrindinį šaltinį. Situacijai rinkoje išsiaiškinti pasirinkti kiekybiniai analitiniai tyrimo metodai: standartizuota anketinė apklausa internete bei antrinių duomenų analizė ir sisteminimas esamai padėčiai išsiaiškinti. Vartotojai AB „Telia Lietuva“ laiko kokybiškiausiu ir inovatyviausiu tiekėju, kuris siūlo funkcinio tipo vertės pasiūlymą, tačiau daugumai jų naudingesnis atrodo ekonominis vertės pasiūlymas. Apklaustųjų nuomone AB „Telia Lietuva“ susiduria su klientų lojalumo problema ir ne visada reikalingų paslaugų funkcionalumų siūlymu rinkoje pasiūlymais. Funkcinės vertės vartotojui, susiduriant su ekonominėmis problemomis, kaip krizė, vartotojų perkamosios galios mažėjimas ir pan. įmonei sukelia dar didesnių problemų dėl negebėjimo prisitaikyti prie dinamiškos padėties. Pastebėta, kad AB „Telia Lietuva“ siūlomas vertės pasiūlymas neuniversalus. Siekiant labiau suartinti vartotoją su paslaugų tiekėjo prekės ženklu, suteikti laisvės rinktis ir užtikrinti ne tik funkcinę, bet ir ekonominę naudą pagal vartotojo poreikį siūloma įvesti lojalumo taškų (nuolaidos) sistemą. Tikėtina, kad universalumas ir įtraukimo efektas padėtų išlaikyti stabilesnį klientų ratą.
Telia Lietuva AB can be considered the most innovative and comprehensive service company in Lithuania. Although the brand is known for the relatively high quality of services and their high availability in various territories of Lithuania, recently the company is facing a decrease in the number of customers, especially in mobile services. To find out the reasons for the problem, a problematic question was raised – how to increase the strategic resilience of Telia Lietuva AB through consumer loyalty? The object of the work is an increase the strategic resilience of the telecommunications company Telia Lietuva AB and the aim of the work is to reveal what strategic decisions would help the telecommunications company Telia Lietuva AB to protect itself from negative external factors. The purpose of the situation analysis is to find out the current situation of Telia Lietuva AB resistance to external destructive factors in order to find solutions to problematic situations. The analysis of the scientific literature raises several hypotheses that require justification or refutation to understand the main source of the problem. Quantitative analytical research methods were chosen to find out the situation in the market: a standardized questionnaire survey on the Internet and analysis and systematization of secondary data to find out the current situation. Consumers consider Telia Lietuva AB to be the highest quality and most innovative supplier that offers a functional value proposition, but for most of them an economic value proposition seems more useful. According to the respondents Telia Lietuva AB faces the problem of customer loyalty and offers unrequired service functionalities in the market. Functional values for the consumer in the face of economic problems such as the crisis, declining consumer purchasing power, and so on poses even greater problems for the company due to its inability to adapt to a dynamic situation. The value proposition offered by Telia Lietuva AB is not universal. To bring the consumer closer to the service provider's brand, to provide freedom of choice and to ensure not only functional but also economic benefits according to the consumer's needs, it is proposed to introduce a system of loyalty points (discounts). Versatility and inclusion are likely to help maintain a more stable customer base.