Exploring the commodification of love : rational decision-making in partner selection within capitalist societies - a comparative study of Germany and Lithuania
Kirkilaitė, Laura |
Globalizacija ir sparti technologijų pažanga rodo būtinybę ištirti, kaip šie pokyčiai paveikia kasdienį gyvenimą, įskaitant susitikinėjimą ir santykius. Šiame darbe buvo nagrinėjama partnerių atranka skaitmeniniame amžiuje kapitalistinėse visuomenėse. Tyrime buvo naudojami pusiau struktūruoti interviu, kuriais siekta išsiaiškinti, kiek racionaliai jauni suaugusieji renkasi potencialius partnerius, į kokius aspektus jie kreipia didžiausią dėmesį ir kaip jie naudojasi pažinčių programėlėmis siekdami savo tikslų. Kokybiniai duomenys buvo renkami interviu būdu su 25-33 metų amžiaus vokiečiais ir lietuviais. Rezultatai atskleidė, kad kuriant pažinčių profilius pirmenybė teikiama paprastumui ir privatumui. Dalyviai strategiškai derino savo asmenybės bruožų ir vertybių pateikimą, vengdami pernelyg didelio viešumo. Analizuojant partnerių pasirinkimą taip pat išryškėjo subtili racionalumo ir emocionalumo sąveika. Tiek Lietuvos, tiek Vokietijos informantai pirmenybę teikė praktiniams veiksniams, tokiems kaip suderinamumas ir bendros vertybės, tačiau Vokietijos tyrimo dalyviai labiau rėmėsi emociniais impulsais. Priešingai, informantai iš Lietuvos pasižymėjo atsargesniu ir racionalesniu požiūriu, dažnai teikdami pirmenybę savisaugai ir apskaičiuotiems potencialių partnerių vertinimams. Šiame tyrime buvo aptarta internetinių pažinčių ir partnerių pasirinkimo dinamika, pabrėžiant lietuvių ir vokiečių dalyvių bendrus dėsningumus ir kultūrinius skirtumus.
Globalization and rapid technological advancements suggest the need to explore how these shifts impact everyday life, including dating and relationships. This thesis explored partner selection in a digital age within capitalist societies. The study used semi-structured interviews to investigate the rationality of young adults when choosing their potential partners, which aspects they pay the most attention to, and how they employ dating apps to pursue their dating goals. Qualitative data were collected through interviews with 10 Germans and 11 Lithuanians aged 25-33. The findings revealed a preference for simplicity and privacy in constructing dating profiles. Participants strategically balanced the presentation of their personality traits and values and avoided extensive oversharing. The analysis also revealed an interplay between rationality and emotionality regarding partner selection. While Lithuanian and German participants prioritized practical factors such as compatibility and shared values, German respondents emphasized the importance of emotional impulses. In contrast, Lithuanian participants demonstrated a more cautious and rational approach, often prioritizing calculated evaluations when choosing potential partners. Overall, the thesis delves into online dating and partner selection dynamics. It emphasizes shared patterns and cultural distinctions between German and Lithuanian participants.