Interaktyvios (smart) lentos panaudojimas ikimokykliniame ugdyme aktyvumui skatinti
Šimanskienė, Jūratė |
Tyrimo tikslas – nustatyti interaktyvios (SMART) lentos panaudojimą aktyvumui skatinti priešmokyklinio ugdymo grupėje. Šiuo metu pastebima, kad priešmokykliniame amžiuje vaikai susiduria su problema, „Ryto rato“ pamokėlių metu nenoriai atlieka popierines užduotis, trūksta aktyvumo. Todėl šiam darbui pasirinktas interaktyvios (SMART) lentos panaudojimas, kaip inovacija, kuri gali suteikti galimybę, vaikams aktyviau dalyvauti pamokėlėse. Šiame tyrime nagrinėjamas vaikų visapusiškas įsitraukimas ugdymosi procese. Stebint vaikų elgesį pamokėlėse, jų emocinę būseną, bei bendradarbiavimą su bendraamžiais ir mokytojais. Tyrime nagrinėjama, kad interaktyvios (SMART) lentos panaudojimas, gali suteikti galimybę tradicinę pamoką pravesti įdomiai, bei suprasti kaip keičiasi kasdienybė ir patys procesai. Interaktyvios (SMART) lentos panaudojimo metodas gali pakeisti suvokimą apie ugdymosi procesą ir vaikus įtraukti į veiklas, tai gali būti vienas iš sėkmingų būdų. Pagal veiklos tyrimo rezultatus, pradėjus veiklas naudojant interaktyvią (SMART) lentą, padidėjo vaikų noras dalyvauti jose ir tapo labiau aktyvūs, labiau susidomėję. Ši inovacija – interaktyvios (SMART) lentos pagalba veiklų metu kūrimas paskatino būti dėmesingais (sukausto dėmesį į ekraną, stebi besikeičiančius vaizdus, užduoda klausimus) vaikais dalyvaujant ugdymo veiklose. Toks mokymasis skatino visų vaikų įsitraukimą į mokymosi procesą, bei skatino bendradarbiavimą ir toleranciją vienas kitam. Atlikus tyrimą, padarytos išvados, kas interaktyvi (SMART) lenta paskatino mokymosi rezultatų pagerinimą ir paties proceso pasikeitimą į gerąją pusę.
The purpose of the study is to determine the use of an interaktive (SMART) board to promote activity in the preschool education group. Currently, itis noticed that children in prescool age face a problem, they are reluctant to complete paper tasks during the „Morning Circle“ classes, and lack of activity. Therefore, the use of an interactive (SMART) board was chosen for this work, as an innovation that can provide an opportunity for children to participate more actively in lessons. This study examines the full involvement of children in the educational process. Observing children‘s behavior in classes, their emotional state, and cooperation with peers and teachers. The study examines that the use of an interactive (SMART) board can provide an opportunity to conduct a traditional lesson in an interesting way, and to understand how everyday life and the processes themselves change. The method of using an interactive (SART) board can change the perception of the educational process and involve children in activities, it can be one of the successful ways. According to the results of the activity study, after starting activities using an interactive (SMART) board, children‘s desire to participate in them increased and they became more active and interested. This innovation – the creation of an interactive (SMART) board during activities encouraged children to be attentive (pays attention to the screen, observes changing images, asks questions) while participating in educational activities. Such learning promoted the involvement of all children in the learning process, and promoted cooperation and tolerance fore ach other. After conducting the research, the conclusions were drawn that the interactive (SMART) board led to the improvement of learning results and the change of the process itself for the better.