Prieskonių reklamos programėlės kūrimas, naudojant papildytosios realybės technologiją
Zujūtė, Eglė |
Vartotojiškoje visuomenėje ypatingai didėja konkurencija tarp įmonių, teikiančių panašias paslaugas ar pardavinėjančių to paties pobūdžio prekes. Marketingo specialistai, ieškant konkurencijos mažinimo priemonių, išbando įvairius metodus, didinančius prekių ar paslaugų pardavimo skaičių. Skaitmeninės rinkodaros kompanijos, besinaudojančios papildytosios realybės galimybėmis, per mėnesį pritraukia dešimtis tūkstančių unikalių vartotojų. Toks naujų vartotojų skaičius yra labai pelningas verslams. Vis dėlto, Lietuvos rinkodaros sferoje papildytosios realybės galimybės nėra išnaudojamos, o prieskonių produkcijoje jos taikymo atvejų dar neteko atrasti. Šio darbo tikslas – sukurti informatyvią papildytosios realybės programėlę su 2D žaidimu, kuri bus skirta reklamuoti prieskonius. Baigiamajame bakalauro darbe pateikiama mokslinės literatūros apie papildytą realybę analizė, papildytos realybės pavyzdžių bei įrankių masinėje reklamoje vertinimas, taip pat papildytosios realybės programėlės panaudojimo ir funkcijų analizė. Trečioje darbo dalyje supažindinama su prieskonių reklamos programėlės, naudojančios papildytosios realybės technologiją, projektavimu. Aprašomi programėlėje panaudoti kompiuterinės grafikos elementai, jų kūrimo specifika, taip pat pristatoma programėlės programavimo dalis. Klaidų tikrinimo ir testavimo dalyje yra aptariamas sukurtos programėlės veikimas pasirinktuose įrenginiuose bei klaidų tikrinimas „Unity“ aplinkoje. Paskutinėje darbo dalyje yra apibendrinami rezultatai, suformuluojamos bendrosios išvados ir rekomendacijos.
In the context of a consumer society, a notable escalation of competition emerges among enterprises offering comparable services or marketing goods of a similar nature. In their pursuit to mitigate this competition, marketing professionals employ diverse strategies aimed at augmenting the volume of sales for their products or services. Digital marketing companies using augmented reality attract tens of thousands of unique users per month. This number of new users is very profitable for businesses. However, the possibilities of augmented reality are not exploited in the field of Lithuanian marketing, and cases of its application in the production of spices have yet to be discovered. The objective of this study is to develop an informative augmented reality application with a 2D game for spice promotion. Within the scope of the bachelor's thesis, provides a comprehensive examination of the scholarly body of literature pertaining to augmented reality, encompassing the evaluation of augmented reality examples and tools employed in large-scale advertising, as well as an examination of the application's features and functionalities. The third section focuses on designing an augmented reality-based advertising application specifically tailored for spices. It includes detailed descriptions of computer graphics elements, development specifications, and programming aspects. The error checking and testing section covers the operational aspects of the application on specific devices and the error detection methodology in a Unity environment. In the concluding segment of this study, the findings are succinctly summarized, overarching conclusions are drawn, and pertinent recommendations are formulated.