Ekologiško būsto pardavimų skatinimas klimato kaitos kontekste
Stakvilevičius, Simonas |
Tyrimo problema. Nustatyti ekologiško būsto pardavimo skatinimo įrankius Lietuvos rinkos kontekste. Hipotezė. Kokios priemonės galėtų skatinti ekologiško būsto pardavimą, kad Lietuva sėkmingai įgyvendintų Europos Sąjungos direktyvą ir prisidėtų prie klimato kaitos švelninimo. Tyrimo objektas. Priemonių, skatinančių ekologiško būsto pardavimą klimato kaitos kontekste, nustatymas. Tyrimo tikslas. Įvertinti ekologiškų produktų specifiką ir veiksnius, lemiančius jų pasirinkimą, išanalizuoti ekologiško būsto populiarumą Lietuvoje ir nustatyti ekologiško būsto pardavimo skatinimo įrankius, įvertinti klimato kaitos įtaką kintančiai ekologiško būsto pardavimo tendencijai. . Metodika. Tyrime panaudota mokslinės literatūros analizė - jos palyginimas, sisteminimas ir detalizavimas. Baigiamajame darbe taip pat buvo atlikti aprašomieji tyrimai. Pagrindinė tyrimo atlikimo priemonė buvo anoniminė anketa. Rezultatai. Tyrime dalyvavo 214 respondentų. Tyrimo rezultatai buvo eksportuoti į „Microsoft Excel“. Respondentai galėjo atsakyti į apklausą nuo 2021 m. Balandžio 6 d. Iki 2021 m. Balandžio 18 d. Iš viso buvo gauta 214 atsakymų. Dauguma respondentų gyvena mieste. Aktyviausi tyrimo dalyviai buvo 36–45 metų žmonės. Dauguma respondentų turi aukštąjį išsilavinimą. Beveik 80 procentų respondentų mėnesinės pajamos viršija vidutinį Lietuvos atlyginimą Išvados. Pardavimų skatinimo įrankiai ir jų aktyvus naudojimas bei tobulinimas padeda organizacijoms pasiekti pardavimo skatinimo tikslus. Ekologiško produkto unikalumas ir specifiškumas, taip pat tinkama informacijos sklaida ir jos prieinamumas visuomenei skatina vartotojų sąmoningumą ir teisingą pasirinkimą. Veiksmingas pardavimo skatinimo priemonių naudojimas reklamuojant ekologiškų produktų pardavimą skatina gyventojų sąmoningumą būti atsakingais už aplinką, taupyti išteklius ir rinktis ekologiškus produktus. Raktiniai žodžiai: reklama, klimato kaita, ekologiškas būstas, tyrimai, pardavimų skatinimas.
The problem of the research. To determine the sales promotion tools of ecological housing in the context of the Lithuanian market. Hypothesis. What measures could promote the sale of ecological housing in order for Lithuania to successfully implement the European Union directive and contribute to the mitigation of climate change. The object of the research. Identification of tools to promote the sale of ecological housing in the context of climate change. The purpose of the research. To evaluate the specifics of ecological products and the factors determining their selection, to analyze the popularity of ecological housing in Lithuania and to determine tools for the promotion of ecological housing sales, to assess the impact of climate change on the changing trend of ecological housing sales. Methodology. The analysis of scientific literature was used in the research - its comparison, systematization and detailing. Descriptive research was also performed in the final work. The main tool used to conduct the research was an anonymous questionnaire. Results. 214 respondents participated in the research. The results of the study were exported to Microsoft Excel. Respondents were able to respond to the survey from 2021 April 6 until 2021 April 18. A total of 214 responses were received. Most of the respondents live in the city. The most active participants in the research were people aged 36-45. Most respondents have higher education. Almost 80 percent of the respondents monthly income exceeds the average Lithuanian salary Conclusions. Sales promotion tools and their active use and improvement help organizations achieve their sales promotion goals. The uniqueness and specificity of an organic product, as well as the proper dissemination of information and its availability to the public, promote consumer awareness and the right choice. The effective use of sales promotion tools to advertise the sale of organic products fosters the awareness of the population to be environmentally responsible, to save resources and to choose environmentally friendly products. Keywords: advertising, climate change, ecological housing, research, sales promotion.