Logoterapijos teorijos pritaikymas X gimnazijos abiturientų dvasiniame ugdyme
Skirbantaitė, Anna-Maria Kelly |
Tyrimo problema: Logoterapijos teorijos panaudojimo trūkumas moksleivių dvasiniame ugdyme. Tyrimo tikslas: Pristatyti logoterapijos teoriją ir jos pritaikymo galimybes dvasiniame ugdyme x gimnazijoje. Tyrimo hipotezė: X mokyklos dvasiniame ugdyme egzistuoja logoterapijos teorijos pritaikymo poreikis. Tyrimo metodai: Kiekybinis tyrimas (apklausa). Bakalauro darbe atlikto tyrimo rezultatų analizė leidžia daryti šias pagrindines išvadas: Moksleiviai patiria destruktyvios elgsenos grėsmę. Moksleiviai turi poreikį gilinti žinias gyvenimo prasmės klausimais. Šiame darbe yra aptariama galimybė logoterapijos teoriją pritaikyti moksleivių dvasiniame ugdyme. Pirmoje darbo dalyje yra analizuojama logoterapijos teorija. Antrojoje dalyje – logoterapijos teorijos samprata Katalikų Bažnyčios Socialiniame mokyme ir moksleivių dvasiniame ugdyme. Trečioji šio darbo dalis yra empirinė ir joje siekiama ištirti ar tokia logoterapijos teorijos integracija dvasiniame moksleivių ugdyme turi poreikį ir galimybes.
Theory of Logotherapy – XX century theory of psychology and psychotherapy by Victor E. Frankl, which says that fullness of life comes from understanding life purpose. The research question: the theory of logotherapy use in students spiritual education. The research objective: Introduce the theory of logotherapy and its customization options in spiritual education of students of gymnasium X. The research hypothesis: The need of the theory of logotherapy in gymnasium X spiritual education. The research method: Quantity method. The analysis of results acquired by research in bachelor’s study leads to following main conclusions: Students experience the threat of destructive behavior. Students do have the need to study about purpose of life. In this research is discussed the possibility to integrate the theory of logotherapy in program of moral (religious) education. In the first paragraph under consideration is analysis of the theory of logotherapy. In second paragraph under the consideration is the Catholic Church position about theory of logotherapy and its’ correlation with spiritual education. Third paragraph is research of gymnasium X about the need of the theory of logotherapy in their spiritual education.