5 metų vaikų klausymo gebėjimai ir jų ugdymas
Tylinga, Beata |
Vaikui augant gerėja jo gebėjimas suvokti kalbą ir naudoti ją kasdieniame gyvenime visomis įmanomomis formomis: klausantis, skaitant, kalbant ir rašant. Sparčiai vystosi vaiko kalbinė, komunikacinė, mokymosi kompetencijos. Šių kompetencijų plėtotei ypač svarbūs klausymosi įgūdžiai. Šiuolaikinėje žinių visuomenėje, kurioje įgyvendinamos mokymosi visą gyvenimą idėjos, gebėjimas sutelkti dėmesį ir kauti žinias yra vienas svarbiausių gebėjimų. Tyrimo problema – vaikų klausymosi gebėjimai sukuria prielaidas mokymosi visą gyvenimą gebėjimų plėtojimui, rengiant vaikus mokymuisi mokykloje, tampa aktualu, kaip galima gerinti 5 metų vaikų klausymo gebėjimus? Tyrimo klausimai – kaip ugdomi 5 metų vaikų klausymo gebėjimai? Kokios 5 metų vaikų klausymo gebėjimų ugdymo tobulinimo galimybės? Tyrimo hipotezė – klausymas yra įgūdis, kuris tobulėja nuo informacijos pateikimo kartojimo bei vaizdinių priemonių naudojimo. Tyrimo objektas: 5 metų vaikų klausymo gebėjimai ir jų ugdymas. Tyrimo tikslas: išsiaiškinti 5 metų vaikų klausymo gebėjimus ir jų ugdymo galimybes. Tyrimo uždaviniai: Išanalizuoti mokslinės pedagoginės ir psichologinės literatūros šaltinius 5 metų vaikų klausymo gebėjimų ir jų ugdymo tema. Nustatyti 5 metų vaikų klausymo gebėjimų ypatumus. Išsiaiškinti pedagoginio poveikio įtaką 5 metų vaikų klausymo gebėjimams. Išsiaiškinti pedagogų nuomonę apie jų ugdomų vaikų klausymo gebėjimus ir jų ugdymo galimybes. Tyrimo metodai: mokslinės literatūros šaltinių analizė. Stebėjimas. Pedagoginis poveikis. Interviu. Internetinis pedagogų anketavimas. Duomenų analizės metodai - turinio (Content) analizė.
As a child grows, improves his or her ability to perceive language and use it in everyday life in all possible forms: listening, reading, speaking and writing. The child's linguistic, communicative and learning competencies are developing rapidly. Listening skills are particularly important for the developmet of these competencies. In a modern knowledge society where the ideas of lifelong learning are implemented, the ability to focus and accumulate knowledge is one of the most importat skills. The problem of the research is that children's listening skills create preconditions for the development of lifelong learning skills, preparing children for school learning, it becomes relevant how to improve the listening skills of 5-year-old children? Research questions - how to develop the listening skills of 5-year-old children? What are the opportunities for improving the listening skills of 5-year-old children? Research hypothesis - the development of children's listening skills is influenced by the improvement of attention. Object of research: listening skills of 5-year-old children and their development. The aim of the research: to find out the listening skills of 5-year-old children and their educational opportunities. Objectives of the research: To analyze the sources of scientific pedagogical and psychological literature on the topic of listening skills of 5-year-old children and their development. To determine the peculiarities of 5 years' children's listening skills. To find out the influence of pedagogical influence on the listening skills of 5-year-old children. To find out the opinion of educators about the listening abilities of their children and their educational opportunities. Research methods: analysis of scientific literature sources. Monitoring. Pedagogical impact. Interview. Online questionnaire for teachers Data analysis methods - content analysis.