Dieviškoji meilės dorybė ir jos ugdymas sutvirtinimo katechezėje
Jančiūtė, Beatričė |
Šiandieniniame moderniame pasaulyje ši tema yra itin aktuali jaunų žmonių ugdymo kontekste. Istoriniame kontekste ugdymą neretai perimdavo švietimo institucijos, kurių vienas iš esminių aspektų išlikdavo dorybių ir moralės formavimas, visapusiškas asmenybės ugdymas, dažnu atveju peraugantis į kompetencijų ir įgūdžių formavimą bei mokinių orientaciją į akademinius pasiekimus. Ši tendencija neretai pasitaiko ir katechezės, ypač sutvirtinimo, metu. Čia vis dažniau dėmesys sutelkiamas į jaunuolio įgyjamas žinias, o praktinių įgūdžių formavimas neakcentuojamas. Neretai pamirštama, kad katalikiškasis mokymas turi būti grįstas dieviškųjų dorybių ugdymu, o ypač meilės dorybės, nes „didžiausia iš jų yra meilė“ (1 Kor 13,13). Taigi jauno žmogaus formavimo procese svarbu atkreipti dėmesį į sutvirtinimo katechezės organizavimą ir vykdymą, įtraukiant dieviškosios meilės dorybės ugdymą į katechezės turinį bei įvertinant jos vaidmenį jauno žmogaus gyvenime.
This topic is highly relevant in the context of youth education in today’s modern world. In the historical context, education was often taken over by educational institutions, one of the essential aspects of which remained the formation of virtues and morals, the comprehensive development of personality, often leading to the formation of competencies and skills as well as students’ orientation towards academic achievements. This tendency often occurs during catechesis, especially during confirmation. There ir an increasing focus on the knowledge acquired by the young person, while the development of practical skills is not emphasized. It is often forgotten that the Catholic teaching must be based on the cultivation of divine virtues, especially the virtue of love, for “the greatest of these is love” (1 Cor 13:13). Thus, in the process of shaping a young person’s character, it is important to pay attention to the organization and implementation of reinforcement catechesis, incorporating the development of the virtue of divine love into the content of catechesis and evaluating its role in the life of a young person.