Moksleivių nuostatų apie matematiką, technologijas, inžineriją ir XXI amžiaus įgūdžius tradicinio ugdymo ir specializuotoje inžinerijoje mokyklose analizė
Kaselis, Laimonas |
Tyrimo objektas – moksleivių nuostatos apie matematiką, technologijas, inžineriją ir XXI amžiaus įgūdžius. Baigiamojo darbo tikslas – išanalizuoti moksleivių nuostatas apie matematiką, technologijas, inžineriją ir XXI amžiaus įgūdžius ir rezultatus palyginti tarp tradicinės ir specializuotos mokyklų. Tikslui pasiekti iškelti tokie uždaviniai: nustatyti moksleivių nuostatas apie matematiką, technologijas, inžineriją ir XXI amžiaus įgūdžius; nustatyti sąsajas tarp moksleivių nuostatų apie matematiką, technologijas, inžineriją ir XXI amžiaus įgūdžius; palyginti moksleivių, besimokančių tradicinėje ir specializuotoje mokykloje, nuostatas apie matematiką, technologijas, inžineriją ir XXI amžiaus įgūdžius. Šiame darbe iškelta hipotezė: moksleivių nuostatos apie matematiką, technologijas, inžineriją ir XXI amžiaus įgūdžius yra susijusios tarpusavyje ir moksleivių nuostatos apie inžineriją specializuotoje inžinerijoje mokykloje yra vertinamos labiau teigiamai nei tradicinio ugdymo mokykloje. Tyrimo duomenys gauti iš anketų. Tyrime dalyvavo 236 respondentai (9–10 klasių mokiniai). Pateiktus klausimynus pildė 121 moksleivis iš tradicinės ir 115 moksleivių iš specializuotos inžinerijoje mokyklos. Duomenų surinkimui buvo pasirinktas kiekybinis tyrimo metodas – anoniminė anketinė apklausa. Analizuojant tyrimo duomenis buvo taikomi aprašomosios ir palyginamosios statistinės analizės metodai. Darbe tiriama medžiaga apdorota statistinės programinės įrangos rinkiniu IBM SPSS Statistics 30.0.0.0. Atlikus moksleivių nuostatų apie matematiką, technologijas, inžineriją ir XXI amžiaus įgūdžius analizę, nustačius sąsajas tarp mokinių nuostatų apie disciplinas ir įgūdžius, palyginus moksleivių, besimokančių tradicinėje ir specializuotoje mokykloje, nuostatas, buvo nustatyta, kad dauguma mokinių mato matematikos naudą tiek mokykloje, tiek kasdienybėje, nemaža dalis moksleivių mano, kad technologijų pamokose įgyjami technologiniai gebėjimai, kūrybiškumas ir inovacijos yra svarbūs dalykai gyvenime, mokiniai mažai domisi inžinerijos sritimi, XXI amžiaus įgūdžiai buvo vertinti itin teigiamai. Specializuotoje inžinerijoje mokykloje besimokančių moksleivių nuostatos buvo pozityvesnės nei tradicinio ugdymo mokyklos mokinių.
The object of this research is students' attitudes towards mathematics, technology, engineering and 21st century skills. The aim of the thesis is to analyse students' attitudes towards mathematics, technology, engineering and 21st century skills and to compare the results between traditional and specialised schools. The tasks are to: identify students' attitudes towards mathematics, technology, engineering and 21st century skills; identify the links between students' attitudes towards mathematics, technology, engineering and 21st century skills; compare the attitudes towards mathematics, technology, engineering and 21st century skills of students in mainstream and specialised schools. The hypothesis of this paper is that students' attitudes towards mathematics, technology, engineering and 21st century skills are interrelated, and that students' attitudes towards engineering in a specialised engineering school are more positive than in a traditional school. The survey data comes from questionnaires. The study involved 236 respondents (pupils aged 15–16 in grades 9–10). The questionnaires were completed by 121 pupils from a traditional school and 115 pupils from a specialised engineering school. The quantitative research method chosen for data collection was an anonymous questionnaire survey. Descriptive and comparative statistical analysis methods were used to analyse the data. The material was processed using the statistical software package IBM SPSS Statistics 30.0.0.0. An analysis of students' attitudes towards mathematics, technology, engineering and 21st century skills, the correlations between students' attitudes towards the disciplines and the skills, and a comparison of the attitudes of students studying in a traditional and a specialised school, revealed the following: the majority of pupils see the benefits of mathematics both at school and in everyday life, a significant number of pupils consider the technological skills, creativity and innovation acquired in technology classes to be important subjects in life, pupils have little interest in engineering, and 21st century skills were seen as very positive. The attitudes of students in a specialised engineering school were more positive than those in a traditional school.