Dirbtinio intelekto taikymas kuriant spektaklį ,,Nepakartojamai Netobuli"
Bartkutė, Gabrielė |
Tyrimo problema: šokio ir teatro pedagogikoje po mažu atsiranda dirbtinio intelekto pritaikymo būdai, tačiau tai vis dar mažai ištirta ir išvystyta sritis, bandant dirbtinį intelektą pritaikyti spektaklio procese ir ištiriant technologijų sąveiką su žmogumi. Tyrimo objektas: dirbtinio intelekto pritaikymas kuriant spektaklį. Tyrimo tikslas: išsiaiškinti dirbtinio intelekto pritaikymo galimybes kuriant spektaklį „Nepakartojamai Netobuli“ Tyrimo uždaviniai:
- Išanalizuoti mokslinę literatūrą, susijusią su dirbtiniu intelektu.
- Sukurti spektaklį taikant dirbtinį intelektą.
- Išanalizuoti spektaklio aktorių ir technologijų sąveiką. Tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė, meninės veiklos tyrimas. Rezultatai:
- Išanalizuota mokslinė literatūra kaip DI pritaikomas švietime - šokio ir teatro pamokose.
- Suformuotas pirmos dalies spektaklio tekstas naudojant DI.
- Sukurta šokio kompoziciją naudojant DI
- Sukurtas DI dainos tekstas
- Sukurtas spektaklis panaudojant DI sugeneruotus rezultatus Išvados: Dirbtinis intelektas ir jo įrankiai rodo svarbią švietimo ugdymo naudą, palengvindamas pedagogų darbą siekiant įtraukti šiuolaikinį jaunimą į mokymosi procesą bei geresniems mokymosi rezultatams pasiekti. Dirbtinis intelektas, tai žmogaus kognityvinių (susiję su pažinimo ir mąstymo) įgūdžių ir intelekto imitacija, kuri padeda spręsti užduotis, kurios reikalauja sudėtingos žmogiškos intelektualinės veiklos. Šio įrankio potencialo visuma gali nuostabiai pasitarnauti šokio ir teatro pamokose, skatindama galimus iššūkius kūrybiškume ir pagreitindamos proceso galimybes ateityje. Dirbtinio intelekto pagalba buvo gaunami ganėtinai aukšto lygio siužetiniai sprendimai, tačiau dėl pasitaikančių netikslumų padėties šeimininkė buvo režisierė. Apjungus režisierės ir dirbtinio intelekto kūrybinę visumą, proceso metu aktoriai motyvuotai įsitraukė į spektaklio kūrimą, nepalikdami vietos algoritmų interpretacijoms. Režisierės palaikymas leido aktoriams augti bei gauti atgalinį ryšį iš abiejų pusių. Galima teigti, kad iškilusias nedidelius iššūkius padėdavo spręsti meninės raiškos užduoties vadovė, sukurdama jaukią ir malonią aplinką. Veiklos tyrimo rezultatai rodo, kad viso kūrybinio proceso metu padėties šeimininkas yra žmogiškas faktoriaus dominavimas, o dirbtinis intelektas yra pagalbos įrankis skatinantis bendruomeniškumą. Raktiniai žodžiai: Dirbtinis intelektas, dirbtinis intelektas švietime, dirbtinio intelekto įrankiai kuriant spektaklį, veiklos tyrimas.
Research problem: In dance and theatre pedagogy, applications of artificial intelligence are slowly emerging, but it is still an under-researched and underdeveloped field, with attempts to apply artificial intelligence to the process of staging a performance, and to investigate the interaction of technology with human beings. The object: Of the study is the application of Artificial Intelligence in the production of a play. Aim of the study: To investigate the possibilities of using artificial intelligence in the creation of the play "UNIQUELY IMPERFECT " Research objectives:
- To analyse the scientific literature on artificial intelligence.
- To create a performance using AI.
- To analyse the interaction between actors and technology Research methods: analysis of scientific literature, study of artistic activity. Results:
- The scientific literature is analysed as an application of artificial intelligence in education - dance and theatre classes.
- The text of the first part of the performance was created using artificial intelligence.
- Created a dance composition using artificial intelligence
- Created the lyrics of the song using artificial intelligence
- Produced a performance using the results generated by artificial intelligence Conclusions: Artificial intelligence (AI) offers significant benefits to education by helping to engage young people and improve learning outcomes. As an imitation of human intelligence, AI can accelerate creative processes in dance and theater classes. Although AI provided high-quality plot ideas, creative control remained in the hands of the director. The collaboration between humans and AI increased the actors' motivation and creativity, while the director ensured a safe and inspiring environment. The study shows that the human factor remains central to the creative process, with AI serving as a tool to strengthen the community. Keywords: Artificial intelligence, AI in education, AI tools in performance.