Challenges in developing students' oral communication skills in efl teaching in Sudanese schools
Alkhadir, Tumadir Fatihelrahman Bakhiet |
Skaitmeniniame amžiuje, kai tarptautinis ir tarpkultūrinis bendravimas ir bendradarbiavimas tarp šalių ir jų gyventojų yra įprasta praktika, anglų kalba tapo pasauline lingua franca. Visiems svarbu įgyti gerą anglų kalbos komunikacinę kompetenciją raštu ir žodžiu, nes tai gali atverti naujas akademinės ir profesinės karjeros galimybes, užtikrinti turiningesnį laisvalaikį keliaujant ar naudojantis žiniasklaidos priemonėmis. Moksliniai tyrimai rodo, kad Sudano studentai mokomi senais metodais (pagrįstais gramatikos-vertimo metodika), o komunikacinis požiūris į kalbos mokymąsi netaikomas. Todėl buvo nuspręsta ištirti buvusių Sudano bendrojo lavinimo mokyklų studentų, šiuo metu studijuojančių užsienyje, nuomonę ir išsiaiškinti, ar jie sutinka su mokslininkų išvadomis dėl nepakankamo Sudano studentų anglų kalbos mokėjimo ir galimų šios situacijos priežasčių. Sudano mokytojų, kurie vis dar dėsto Sudano mokyklose, nuomonė taip pat buvo svarbi, nes jie pateikė kitą požiūrį ‒ iš mokyklos vidaus. Taigi tyrimu siekta ištirti Sudano mokyklų veiksmingumą ugdant mokinių kalbėjimo anglų kalba kompetencijas, kaip tai suvokia užsienyje studijuojantys Sudano studentai ir Sudane dėstantys anglų kalbos mokytojai. Šiam tikslui pasiekti taikytas mišrus tyrimo metodas (kiekybinis ir kokybinis), siekiant išsiaiškinti, ar užsienyje studijuojantys Sudano studentai sutinka, kad jų anglų kalbos žodinio bendravimo gebėjimai yra riboti dėl ankstesnio išsilavinimo, kokia jų nuomonė apie anglų kalbos mokymo mokyklose veiksmingumą Sudane, kaip jie vertina kultūrinių nuostatų įtaką jų kalbinių gebėjimų ugdymui, ir ištirti anglų kalbos mokytojų nuomonę apie Sudano studentų anglų kalbos kalbėjimo gebėjimų ugdymo efektyvumą. Buvo pateiktos trys apklausos internetu: dvi iš jų skirtos Sudano užsienio studentams, o trečioji ‒ anglų kalbos mokytojams Sudane. Iš viso trijuose etapuose dalyvavo 120 dalyvių. Dalyvių imtis buvo įvairi, o tai padėjo surinkti įvairias nuomones. Rezultatai rodo, kad Sudano mokyklose kyla problemų mokant anglų kalbos kalbėjimo gebėjimų, ir tai turėjo neigiamos įtakos užsienyje studijuojančių studentų kalbėjimo užsienio kalbos kompetencijos ugdymui. Vis dėlto, nepaisant iššūkių ir sunkumų, su kuriais jie susidūrė, studentų motyvacija, savarankiški sprendimai ir ryžtas padėjo įveikti visas kliūtis
In the digital age, which is built on international and cross-cultural communication and collaboration, English has become the global lingua franca. Therefore, it is important to acquire high competence in English, both spoken and written, as it can broaden people’s academic and professional careers, ensure more enriching leisure time while travelling or using media. Research studies have shown that students in Sudan are taught using old traditional methods (based on grammar-translation), and communicative approach to language teaching and learning is not used. Hence, it was decided to investigate the perceptions of former Sudanese students of general education who were currently studying abroad and find out if they agree with researchers’ conclusions regarding the lack of English language fluency among Sudanese students and possible reasons of this situation. The opinion of Sudanese teachers who teach English in Sudanese schools was also important, as they provided another perspective – from inside the school. Thus, the study aimed to examine the effectiveness of Sudanese schools in developing their students’ oral competences, as perceived by Sudanese students studying abroad and by English language teachers teaching in Sudan. To achieve this aim, a mixed research approach was used (quantitative and qualitative) to find out to what extent Sudanese students studying abroad perceive their English oral communication skills as limited due to prior education, their opinion on the effectiveness of teaching English spoken skills in Sudan, to explore how they assess the influence of cultural attitudes for their oral competence development and then to examine the English language teachers’ opinion about the effectiveness of Sudanese students’ English oral skill development. Three surveys were distributed, two of them for Sudanese international students, and the third one for Sudanese English teachers. The total number of participants during the three stages was 120. The sample of participants was diverse, which helped in gathering various opinions. The results show that there are challenges in teaching English oral skills in Sudanese schools, which have affected the development of students’ foreign language oral competence. However, despite the difficulties they faced, their motivation, self-driven efforts, and determination enabled them to overcome all obstacles.