Tarpukario Lietuvos kosmetikos ir parfumerijos pramonė kaip kultūros paveldo reiškinys bei jo pritaikymas turizmui
Unikalus kultūros paveldo reiškinys - tarpukario Lietuvos kosmetikos ir parfumerijos pramonė byloja apie to laikmečio dvasią, miestų išsivystymo lygį, gyvenimo aktualijas bei kultūrą. Pastaruoju metu ypač populiarus tapo vidaus turizmas. Išaugo susidomėjimas įvairiais laisvalaikio praleidimo būdais, savo šalies istorija ir kultūra. Todėl šio tiriamojo darbo objektu buvo pasirinkta tarpukario Lietuvos kosmetikos ir parfumerijos pramonė ir jos produktai. Tyrimo tikslas – išanalizuoti tarpukario Lietuvos kosmetikos ir parfumerijos pramonę, kaip kultūros paveldo reiškinį bei, remiantis Kauno patirtimi, pateikti pasiūlymus, kaip šį reiškinį pritaikyti turizmui Lietuvos regionuose. Tikslui pasiekti, išsikelti uždaviniai: aptarti Kauno tarpukario pramonės susikūrimo aplinkybes bei įvardinti ir istoriškai išanalizuoti tarpukariu Kaune veikusias kosmetikos ir parfumerijos pramonės įmones; išskirti ir bendrai apžvelgti tarpukario kosmetikos ir parfumerijos reklamos ir produktų dizaino meninius bruožus; apžvelgti pramonės vystymosi aplinkybes tarpukariu Lietuvos regionuose, surenkant ir susisteminant istorinę medžiagą apie įmones, veikusias Klaipėdoje, Panevėžyje, Šiauliuose ir kituose Lietuvos regionuose; atlikti kosmetikos ir parfumerijos pramonės pritaikymo turizmui Kauno mieste analizę; remiantis atlikta analize, pateikti pasiūlymus, kaip šį kultūros paveldo reiškinį pritaikyti turizmui kituose Lietuvos regionuose. Siekiant realizuoti iškeltus uždavinius buvo naudojamas istorinis ir analitinis aprašomasis metodai, sociologinė analizė, taip pat lyginamoji analizė, bei reklaminių skelbimų turinio (naratyvinė) analizė. Taip pat remtasi stilistine bei formaliąja analize. Tyrimui buvo naudotas kokybinės apklausos (interviu) metodas (pusiau struktūruotas asmeninis interviu). Trečioje darbo dalyje pateikiami pasiūlymai, kaip išanalizuotą kultūros paveldo reiškinį pritaikyti turizmui, įvairiuose kontekstuose, ieškant naujų pateikimo būdų, veikiant per žmonių emocijas, panaudojant surinktą ir susistemintą istorinę medžiagą, rengiant parodas, ekskursijas ir įvairių kosmetikos priemonių gamybos edukacijas.
A unique phenomenon of cultural heritage - the interwar Lithuanian cosmetics and perfumery industry tells about the spirit of that period, the level of urban development, current issues and culture. Domestic tourism has recently become particularly popular. Interest in various ways of spending free time, the history and culture of their country has grown. Therefore, the interwar Lithuanian cosmetics and perfumery industry and its products were chosen as the object of this research. The aim of the research is to analyze the interwar Lithuanian cosmetics and perfumery industry as a phenomenon of cultural heritage and, based on the experience of Kaunas, to present proposals on how to apply this phenomenon to tourism in the regions of Lithuania. To achieve the goal, the following tasks were set: to discuss the circumstances of the establishment of the Kaunas interwar industry and to name and historically analyze the cosmetics and perfumery companies operating in Kaunas during the interwar period; to single out and give a general overview of the artistic features of interwar cosmetics and perfumery advertising and product design; to review the circumstances of industrial development in the interwar regions of Lithuania, collecting and systematizing historical material about companies operating in Klaipėda, Panevėžys, Šiauliai and other regions of Lithuania; to perform an analysis of the application of the cosmetics and perfumery industry to tourism in Kaunas; based on the analysis, to submit proposals on how to apply this cultural heritage phenomenon to tourism in other regions of Lithuania. In order to realize the set tasks, historical and analytical descriptive methods, sociological analysis, as well as comparative analysis, and (narrative) analysis of the content of advertisements were used. Stylistic and formal analysis was also used. The method of qualitative survey (semi-structured personal interview) was used for the research. The third part presents suggestions on how to apply the analyzed cultural heritage phenomenon to tourism, in different contexts, finding new ways of presenting, acting through people's emotions, using collected and systematized historical material, organizing exhibitions, excursions and various cosmetics production educations.