Reklamos Instagram „stories“ platformoje įtaka jaunų lietuvių vartotojų įpročiams bei nuomonei reklamuojamų prekės ženklų atžvilgiu
Izokaitytė, Samanta |
Baigiamojo darbo tikslas – nustatyti, kokią įtaką reklama IG „stories“ platformoje daro jauno lietuvio vartotojo įpročiams. Baigiamąjį darbą sudaro dvi dalys – teorinės ir praktinės. Teorinėje dalyje analizuojami moksliniai šaltiniai, kuriuose aprašomi pagrindiniai aspektai apie reklamos sampratą, svarbą ir vartotojų įtakai pirkti naudojant reklamas „stories“ formatu Instagram platformoje. Taip pat šioje dalyje atrinkti pagrindiniai teigiamų emocijų įtakos vartotojų įpročiams pirkti elementai, kurias naudoja prekės ženklai pasiekti vartotoją. Emocijų įtaką „stories“ formatu pasirinkta tirti antroje darbo dalyje. Praktinėje darbo dalyje yra pateikiami ir analizuojami atliktos anketinės apklausos rezultatai. Tyrimo klausimynas ir jame naudojamos „stories“ reklamos sudarytos atsižvelgiant į realios situacijos stebėjimą asmeniniame Instagram profilyje. Tyrimo metu buvo nustatyta, kad teigiamos emocijos daro įtaką vartotojų įpročiams pirkti ir teigiamos nuomonės formavimui, tačiau svarbu atkreipti dėmesį, kad ir neigiamos emocijos, kurias gali sukelti reklama, taip pat daro įtaką vėlesniam sprendimo priėmimui.
The main objective of the dissertation is to research the influence of the Instagram „Stories” platform on the Lithuanian youth users behaviour and opinion in relation to the advertised trademark. The dissertation consists of two parts - the theoretical framework and the empirical research. Academic papers, describing the main aspects of the concept of advertising, importance and the advertisement in Instagram “Stories” format are analysed in the theoretical framework part of the dissertation. In addition to that, this part consists of selected elements of purchasing the influence of positive emotions on consumer behaviour, which are used by the companies to reach the consumer. Emotions caused influence in Instagram “Stories” is researched in the second part of the dissertation. The second part of the dissertation, the empirical research, includes the analysis of survey results. Research survey questions and Instagram „Stories” used in the survey were developed considering the analysis of the real situation in my personal Instagram account. The research revealed that positive emotions in the advertisement do have an influence on consumers behaviour and the formation of positive opinion. However, it is important to note, that the negative emotions in the advertisement also affects consumers future decision-making.