Organizacijos, kaip darbdavio, įvaizdžio formavimas reklamos sprendimais
Kolesnikova, Ernesta |
Tyrimo problema – kaip reklamos sprendimais formuoti organizacijos, kaip darbdavio, įvaizdį? Tyrimo prielaidos: • H1: Formuojant organizacijos, kaip darbdavio, įvaizdį reklamos sprendimais, naudojami specifiniai reklamos sprendimai, t.y. kitokie, nei bendrame organizacijos įvaizdžio formavime; • H2: Organizacijos, kaip darbdavio, įvaizdžio formavime reklamos sprendimais, akcentuojamos organizacijos vertybės ir kultūra; • H3: Organizacijos, kaip darbdavio, įvaizdžio formavime reklamos sprendimais organizacijos esami darbuotojai vaizduojami kaip vieni iš didžiausių organizacijos vertybių; • H4: Organizacijos, kaip darbdavio, įvaizdžio formavime reklamos sprendimais pasireiškia išsami siūlomo darbo specifika; • H5: Organizacijos, kaip darbdavio, įvaizdžio formavime reklamos sprendimais, akcentuojama draugiška darbo aplinka; • H6: Organizacijos, kaip darbdavio, įvaizdžio formavime reklamos sprendimais, akcentuojamas patrauklus darbo užmokestis; • H7: Organizacijos, kaip darbdavio, įvaizdžio formavime reklamos sprendimais, akcentuojama darbuotojų įvairovė; • H8: Organizacijos, kaip darbdavio, įvaizdžio formavime reklamos sprendimais pasitelkiami emociniai kreipiniai; • H9: Organizacijos, kaip darbdavio, įvaizdžio formavime reklamos sprendimais, naudojamas organizacijos logotipas; • H10: Organizacijos, kaip darbdavio, reklamose, reklamos šaltinis būna, jau dirbantis organizacijoje asmuo; • H11: Organizacijos, kaip darbdavio, įvaizdžio formavime reklamos sprendimais, naudojami darbuotojų atsiliepimų vaizdo įrašai; • H12: Internetas yra veiksmingiausia priemonė, norint perduoti reklaminį panešimą, formuojantį organizacijos, kaip darbdavio, įvaizdį; • H13: Formuojant organizacijos, kaip darbdavio, įvaizdį reklamos sprendimais, aktualu komunikuoti apie darbo specifiką, atlygio galimybes, karjeros galimybes. Tyrimo objektas – reklamos sprendimai organizacijos, kaip darbdavio, įvaizdžiui formuoti. Tyrimo tikslas – išnagrinėjus mokslinę literatūrą ir atlikus tyrimą, pateikti projektinius pasiūlymus organizacijos, kaip darbdavio, įvaizdžio formavimui reklamos sprendimais. Pirmoje dalyje analizuota mokslinė literatūra padėjo nustatyti su reklama susijusius veiksnius, formuojančius organizacijos, kaip darbdavio, įvaizdį. Pristatytas modelis buvo sukurtas remiantis mokslinėje literatūroje išskirtais veiksniais, formuojančiais organizacijos, kaip darbdavio, įvaizdį reklamos sprendimais. Antroje darbo dalyje atliekamas tyrimas, kuriuo siekiama patikrinti teorinį modelį organizacijos, kaip darbdavio, įvaizdžio formavimui reklamos sprendimais. Atliktas interviu su 5 ekspertais, kuris siekė išskirti veiksmingiausius reklamos sprendimus formuojant organizacijos, kaip darbdavio, įvaizdį. Nustatyta, kad specifiniai reklamos sprendimai turi būti naudojami formuojant organizacijos, kaip darbdavio, įvaizdį. Turi būti pasirenkami realūs asmenys, kurie perduoda reklamos žinutę. Reklaminiuose skelbimuose pateikti organizacijos logotipą, dominuojančias spalvas, pranešti apie tautybių įvairovę, organizacijos tolimesnes augimo prognozes ir išreikšti vertės pasiūlymą. Ekspertai išskiria humorą, vieną iš sprendimų, kurie formuoja organizacijos, kaip darbdavio įvaizdį. Atlikta kokybinė turinio analizė, nagrinėjanti 5 sėkmingų organizacijų, kaip darbdavių, reklamas, nustatant veiksmingus įvaizdžio kūrimo sprendimus. Nustatyta, kad visos organizacijos, kaip darbdaviai, reklamose perteikia organizacijos vertybes ir išskiria konkretų vertės pasiūlymą. Priklausomai nuo reklamos pobūdžio (reklama racionali ar emocionali) yra parenkami reklamos kreipiniai. Organizacijos, kaip darbdavio, įvaizdžiui kurti reklamos sprendimais, daugiausiai naudojami emociniai kreipiniai. Taip pat pabrėžiamas darbuotojų bendruomeniškumas ir komandinis darbas bei profesionalumas, kaip vienos iš organizacijos vertybių. Reklamos paveikumui kurti naudojami realūs žmonės, kaip reklamos šaltiniai. Trečioje darbo dalyje remiantis atliktų tyrimų rezultatais ir jų apibendrinimu bei ankstesnėse darbo dalyse surinkta medžiaga, suformuojamas organizacijos, kaip darbdavio, įvaizdžio formavimo reklamos sprendimais modelis ir pateikiami praktiniai modelio taikymo pasiūlymai.
Research question – how to shape the image of the organization as an employer with advertising solutions? Research assumptions: • H1: When forming the image of the organization as an employer with advertising solutions, specific advertising solutions are used, different than in the overall formation of the organization's image; • H2: In shaping the image of the organization as an employer through advertising solutions, the values and culture of the organization are emphasized; • H3: In forming the image of the organization as an employer, the existing employees of the organization are portrayed as one of the greatest values of the organization through advertising solutions; • H4: In the formation of the image of the organization as an employer, the detailed specifics of the offered work are reflected in the advertising solutions; • H5: In shaping the image of the organization as an employer through advertising solutions, emphasis is placed on a friendly working environment; • H6: In shaping the image of the organization as an employer through advertising solutions, attractive wages are emphasized; • H7: The diversity of employees is emphasized in the formation of the image of the organization as an employer through advertising solutions; • H8: In forming the image of the organization as an employer, emotional appeals are used in advertising decisions; • H9: In forming the image of the organization as an employer through advertising solutions, the logo of the organization is used; • H10: In the advertisements of the organization as an employer, the source of the advertisement is a person already working in the organization; • H11: In forming the image of the organization as an employer through advertising solutions, employee feedback videos are used; • H12: The Internet is the most effective tool for transmitting promotional messages that shape the image of the organization as an employer; • H13: When forming the image of the organization as an employer through advertising solutions, it is relevant to communicate about the specifics of the job, reward options, and career opportunities. The object of the research is to find advertising solutions for shaping the image of the organization as an employer. Research aim – to present project proposals for the formation of the organization's image as an employer through advertising solutions after examining the scientific literature and conducting the research. The first part of a thesis analyzes the scientific literature, which will help determine the advertising-related factors that shape the image of the organization as an employer. The presented model was created based on the factors identified in the scientific literature that shape the image of the organization as an employer through advertising decisions. In the second part of a thesis, a study is carried out that aims to verify the theoretical model for the formation of the image of the organization as an employer through advertising solutions. An interview was conducted with five experts to identify the most effective advertising solutions for shaping the image of the organization as an employer. It was established that specific advertising solutions must be used to shape the image of the organization as an employer. Real people must be chosen to convey the advertising message. Advertisements should include the organization's logo, dominant colors, communicate the diversity of nationalities, the organization's future growth forecasts, and express the value proposition. Experts distinguish humor as one of the solutions that shape the image of the organization as an employer. A qualitative content analysis was conducted, examining the advertisements of five successful organizations as employers and identifying effective branding solutions. All organizations, as employers, have been found to communicate the organization's values and distinguish a specific value proposition in their advertising. Depending on the nature of the advertising (rational or emotional advertising), the appeals are selected. Emotional appeals are mainly used to create the image of the organization as an employer through advertising solutions. The community spirit, teamwork, and professionalism of the employees are also emphasized as one of the organization's values. Real people are used as advertising sources to create an impact. In the third part of a thesis based on the results of the conducted research and their summation, as well as the material collected in the previous parts of the work, a model of the image formation of the organization as an employer through advertising solutions is formed, and practical proposals for the application of the model are presented.