Trenerio-sportininkų–tėvų (t-s-t) tarpasmeniniai santykiai futbolo sporto šakoje
Katinas, Povilas |
Jauno žmogaus, futbolininko, ugdymo proceso sėkmė priklauso nuo aplinkos, kurioje jis vyksta, ir žmonių, kurie dalyvauja. Tai pirmiausiai tėvai, kiti šeimos nariai, treneriai. Daugelio mokslinių tyrimų vyraujanti mintis, kad, be šių proceso dalyvių bendro sutarimo, artimo bendravimo tarpusavyje, galutinių tikslų įgyvendinimas gali būti problemiškas. Kaip liudija mokslinės publikacijos, jog trenerių-sportininkų-tėvų kaip ištisinio koncepto tyrinėjimai išlieka aktualūs. Įvairių šalių tyrėjų mokslo darbų analizė rodo, jog nemažai tyrimų yra skirta, taip vadinamiems diadiniams ryšiams atskleisti. Nemažai tyrinėtas triados ryšys, tačiau tyrimų susijusių su T–S–T santykiais futbolo sporto šakoje, o išsamiau vyresnių, postpubertetinio brendimo laikotarpio futbolininkų, ypač merginų dar yra nepakankamai. Galima tvirtinti, jog T-S-T tyrimų gilesniam šios problemos tyrimui darbų, ypač vyresnio brendimo mergaičių-futbolininkių, paauglių periodo berniukų, dar nepakankamas. Manome, jog šiuo tyrimu galime papildyti duomenimis, apie šio trikampio dalių santykių tikslesnį atskleidimą. Tai prisidės prie šios mokslinės problemos sprendimo, nagrinėjant T-S-T tarpasmeninių santykių reikšmę jauno futbolininko karjeros laikotarpiui.
The success of the development process of a young person, a footballer, depends on the environment in which it takes place and the people involved. First and foremost, parents, other family members, coaches. The prevailing idea in many research studies is that, without the consensus of these actors, and without close communication between them, the achievement of the final goals can be problematic. As evidenced by the research literature, the study of coach-athlete-parent as a continuous concept remains relevant. An analysis of research papers from researchers in different countries shows that a considerable amount of research has been devoted to uncovering the so-called dyadic relationship. The triadic relationship has been extensively studied, but there is still a lack of research on C-A-P relationships in the sport of football, and more specifically in older, post-pubertal football players, especially girls. It can be argued that there is still insufficient work on C-A-P research to investigate this issue in depth, especially in older post-pubertal girl football players, adolescent boys. We believe that the present study can add to the data on a more precise disclosure of the relationships between the parts of this triangle. This will contribute to the solution of this scientific problem by examining the significance of the C-A-P interpersonal relationship in the career period of a young football player.