VOKALO PARTIJŲ INTERPRETACIJA B. KUTAVIČIAUS ORATORIJOS „IŠ JOTVINGIŲ AKMENS" I DALYJE
Arnold Voznialis |
Arnold Voznialis. VOKALO PARTIJŲ INTERPRETACIJA B. KUTAVIČIAUS ORATORIJOS „IŠ JOTVINGIŲ AKMENS" I DALYJE: Atlikimo meno magistro studijų programos baigiamasis darbas / Darbo vadovas dr. Sigitas Mickis / Vytauto Didžiojo universitetas, Muzikos akademija, Muzikos teorijos ir pedagogikos katedra. – Kaunas, 2025 – 36 psl. (neįskaitant priedų). SANTRAUKA Tyrimo problema. Šio tyrimo problema apibrėžiama klausimu: kaip interpretuoti vokalo partijas esančias B. Kutavičiaus oratorijos „Iš jotvingių akmens“ I dalyje? Tyrimo klausimai: 1. Kokie B. Kutavičiaus pagoniškosios tematikos kūrinių išskirtiniai bruožai? 2. Kokius išlikusius jotvingių kalbos ir kultūros ypatumus galima panaudoti atliekant kūrinį? 3. Kokios yra „Iš jotvingių akmens“ I dalies kūrinio vokalo partijų atlikimų interpretacijos? Tyrimo objektas: vokalinių partijų atlikimas B. Kutavičiaus oratorijos „Iš jotvingių akmens“ I d. Tyrimo tikslas: atskleisti, kaip pagrįstai interpretuoti „Iš jotvingių akmens“ I dalies vokalines partijas. Tyrimo uždaviniai: 1) išanalizuoti, kokie yra pagrindiniai B. Kutavičiaus pagoniškosios tematikos kūrinių bruožai; 2) išsiaiškinti, kokius išlikusius jotvingių kalbos ypatumus galima panaudoti atliekant kūrinį; 3) palygint dvi „Iš jotvingių akmens“ kūrinio interpretacijas. Tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė, kūrinio natų ir tekstų analizė, interviu bei atsakymų turinio analizė, muzikinio kūrinio dviejų atlikimų lyginamoji analizė. Išvados: 1. B. Kutavičiaus pagoniškosios tematikos oratorijoms būdingas rituališkumas, ritmiškumas, specifinis partitūrų grafiškas užrašymas, netradicinių muzikos instrumentų panaudojimas, neapibrėžtų aukščių vokalinės partijos. 2. „Iš jotvingio akmens“ – tai vienintelė B. Kutavičiaus oratorija sukurta remiantis jotvingių kalbos ir kultūros likučiais. Oratorijos I dalies tekstą sudaro 3 sakiniai jotvingių kalba. 3. Vokalo partijų atlikimas priklausomas nuo kūrinio teksto, simbolikos tempo, štrichų ir garsų apdorojimo interpretacijos. Reikšminiai žodžiai: aleatorika, agogika, ekmelika, interpretacija, jotvingiai, koliažas, oratorija, ostinato, ritmiškumas, sonorizmas.
Arnold Voznialis. INTERPRETATION OF VOCAL PARTS IN THE FIRST PART OF B. KUTAVIČIUS' ORATORIO “IŠ JOTVINGIŲ AKMENS“: Final Paper in Master's Degree Study Program in Performing Arts / Department of Music Theory and Pedagogy, Music Academy, Vytautas Magnus University. – Kaunas, 2025 – 36 p. (without annexes). SUMMARY The research problem. The problem of this research is defined by the question: how to interpret the vocal parts in the first part of B. Kutavičius oratorio " Iš jotvingių akmens"? The research questions: 1. What are the distinctive features of B. Kutavičius‘ compositions with pagan themes? 2. Which preserved elements of the Yotvingian language and culture can be applied in the performance of the work? 3. What are the interpretations of the vocal parts in I part of oratorio “Iš jotvingių akmens“? The research object: Vocal parts in the first movement of B. Kutavičius' oratorio "Iš jotvingių akmens". The research goal: To reveal how to properly perform the vocal parts in from the first part of the oratorio "Iš jotvingių akmens" in the context of the entire piece. The research objectives: 1) to analyze the main characteristics of B. Kutavičius’ works with pagan themes; 2) to identify which preserved characteristics of the Jotvingian language can be used when performing the piece; 3) to compare two interpretations of the musical piece “Iš jotvingių akmens”. The research methods: Scientific literature analysis, score and lyrics analysis of the piece, interviews and content analysis of responses, comparative analysis of two performances of the musical work. Conclusions: 1. B. Kutavičiaus‘ oratorios with pagan themes are characterized by ritualistic elements, rhythmicity, a specific graphic notation of the score, use of unconventional musical instruments, and vocal parts with indeterminate pitch. 2. „Iš jotvingio akmens“ is the only oratorio by B. Kutavičius based on remnants of the Yotvingian language and culture. The text of Part I consists of three sentences in the Yotvingian language. 3. The performance of the vocal parts depends on the interpretation of the text, symbolism, tempo, articulation, and sound processing. Keywords: aleatoricism, agogics, ekmelics, interpretation, Yotvingians, collage, oratorio, ostinato, rythmicity, sonorism.