Priešmokyklinio amžiaus vaikų reflektavimo gebėjimų ugdymas, taikant dienoraščio metodą
Skučienė, Indrė |
Tyrimo problema - reflektavimo gebėjimų ugdymas tampa būtina vaikų tobulėjimo sąlyga, kurią svarbu užtikrinti jau priešmokykliniame amžiuje. Baigiamojo darbo veiklos tyrimas siejamas su pedagoginės inovacijos diegimu, kurio tikslas - išryškinti dienoraščio metodo taikymo galimybes, ugdant priešmokyklinio amžiaus vaikų reflektavimo gebėjimus. Tyrimo objektas – reflektavimo gebėjimų ugdymas, taikant dienoraščio metodą. Tyrimas vykdytas X progimnazijoje. Priešmokyklinės grupės vaikai pildė dienoraštį penkis penktadienius, užrašydami ar nupiešdami kas patiko ir kaip jie jautėsi mokykloje visą savaitę. Tyrimo duomenims surinkti pasirinkti metodai: stebėjimas, mokinių pildomo dienoraščio analizė ir eksperto interviu. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad dienoraščio metodo taikymas yra tinkamas ir prasmingas, ugdant priešmokyklinio amžiaus vaikų reflektavimo gebėjimus. Tyrimo dalyviai noriai priėmė užduotį, dienoraštyje užfiksavo sau svarbius įvykius, mintis, laisviau pradėjo reikšti jausmus ir įvardinti emocijas.
Research problem. Development of reflection skills is becoming a necessary pre-condition of the overall personal growth of children, which needs to be ensured already at the pre-school age. The activity research of the final paper is associated with introduction of pedagogical innovation the aim of which is to highlight possibilities of application of the diary method when developing reflection skills of pre-school children. The object of the research is development of reflection skills using the diary method. The research was conducted at X pro-gymnasium. Children from a pre-school group were making diary entries for five Fridays by writing or drawing what they were enjoying or the way they were feeling at school the entire week. The following methods have been selected to collect the research data: the observation, an analysis of the diary kept by learners, and an expert interview. Research findings have revealed that application of the diary method is appropriate and meaningful when developing reflection skills of pre-school children. The research participants willingly accepted the task, recorded important events in the diary, began expressing their feelings more freely, and identified emotions.